مشارکت پولانسکی در یک حرکت اعتراضی در سینمای فرانسه

0
139

رومن پولانسکی فیلمساز مشهور فرانسوی با امضای بیانیه‌ای از فیلمسازان فرانسوی در بخش ساخت عنوان بندی فیلم که قرارست دستمزدشان کاهش یابد، حمایت کرد.

 رومن پولانسکی فیلمساز برنده جایزه اسکار در کنار ژان کلود کریه و ژان خاویر دلستراد از جمله بیش از 200 چهره سینمایی سینمای فرانسه هستند که به کاهش دستمزد سازندگان عنوان‌بندی فیلم‌ها در فرانسه اعتراض کرده‌اند.

این بیانیه‌ای از سوی گروهی از سازندگان عنوان‌بندی فیلم ها و دست اندرکاران سینمایی و در حالی تهیه و منتشر شده که جشنواره سینمایی کن به زودی از راه می‌رسد.

سازندگان عنوان بندی فیلم‌ها در فرانسه به دلیل این که شرکت‌های سازنده فیلم با افزایش دستمزد آنها به میزان اندکی موافقت کرده‌اند، قصد دارند دست از کار بکشند.

اتحادیه عنوان‌بندی فرانسه که به نام آسیف (ASIF) شناخته می‌شود، قصد دارد با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به سازمان‌دهندگان جشنواره سینمایی کن، اتحادیه فیلمسازان فرانسه، دولت فرانسه و انجمن تهیه‌کنندگان فیلم فرانسه این مطلب را به گوش همگان برساند.

در این نامه آمده است عنوان بندی خوب به فیلم کمک می کند تا بهتر دیده شود و پرداخت مبلغ پنج دلار و 60 سنت برای هر عنوان رقم عادلانه‌ای نیست. آنها افزوده‌اند: با توجه به پرداخت صدها، هزاران و حتی میلیون‌ها یورو برای تهیه یک فیلم، عادلانه نیست تا تلاش شود با کمترین افزایش در دستمزد این بخش در تولید فیلم صرفه‌جویی شود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،جدیدترین فیلم کلود للوش فیلمساز مشهور فرانسوی با عنوان «لعنتی، دوستت داریم» با بازی جانی هالیدی و ساندین بونیر مثالی برای تلاش در کاهش هزینه‌ها در بخش عنوان‌بندی است.