مسدود شدن 27 سایت وابسته جمهوری اسلامی به ظن تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا

0
133

وزارت دادگستری ایالات متحده چهارشنبه 4 نوامبر 27 سایت وابسته جمهوری اسلامی را به ظن تلاش برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسدود کرد.

این در حالی است که بنا به گزارش خبرگزاری‌ها یک مقام برجسته در وزارت امنیت کشور ایالات متحده آمریکا چهارشنبه بر عدم وجود دلایلی مبنی بر دخالت نیروی خارجی در انتخابات آمریکا تاکید کرده و در این‌باره افزود که هیچ نیروی خارجی قادر به تاثیرگذاری منفی بر روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیست.

این مسئول بلند پایه در وزارت امنیت کشور ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای که چهارشنبه صادر شده بر عدم وجود هر گونه دلیلی مبنی بر توان نیروی خارجی برای تاثیرگذاری منفی بر روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

از سویی وزارت دادگستری ایالات متحده اما از بسته شدن 27 سایت متعلق به نظام جمهوری اسلامی که برای دخالت در روند انتخابات آمریکا تلاش می کردند، خبر داد.

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا 4 تا از 27 سایت وابسته جمهوری اسلامی مسدود شده درگاه‌های خبری هستند که مردم ایالات متحده آمریکا را با هدف تاثیرگذاری بر سیاست و افکار عمومی هدف قرار می‌دهند و دیگر سایت‌ها نیز برای تاثیرگذاری بر اذهان عمومی در تمام نقاط جهان فعالیت می‌کنند.

در همین راستا کریستوفر کربس مدیر آژانس امنیت اینترنت و ساختارهای زیربنایی اما تاکید کرد که مقامات آمریکایی هیچ‌گونه دلیلی مبنی بر اینکه هر دشمن خارجی قادر به ممانعت از رای دادن آمریکایی‌ها یا تغییر آمار رای‌های شمارش شده باشد را در دست ندارند.

از طرفی جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی آمریکا شامگاه چهارشنبه 21 اکتبر گذشته دولت جمهوری اسلامی و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تاثیرگذاری بر افکار عمومی برای جهت‌دهی به نتایج انتخابات متهم کرده بود.

راتکلیف مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این‌باره اعلام کرده بود که دولت جمهوری اسلامی و روسیه هر کدام به طور جداگانه به اطلاعات مربوط به رای‌دهندگان آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌ و با انجام اقداماتی در تلاش کردند تا بر افکار عمومی مردم آمریکا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تاثیر بگذارند.

راتکلیف در این راستا گفت که دولت جمهوری اسلامی به ویژه از طریق پست الکترونیک پیام‌های «فریبنده‌ای» را با هدف «هراس‌ افکنی» به رای‌دهندگان در ایالات متحده فرستاده تا آنها را به ناآرامی‌های اجتماعی و ضربه زدن به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تحریک‌ کند.

او در ادامه توضیح داد که روسیه و جمهوری اسلامی « اقدامات مشخصی را برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در ارتباط با انتخابات آمریکا اتخاذ کرده‌اند».
مدیر اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد دستگاههای امنیتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که « ایران و روسیه به طور جداگانه به اطلاعات مربوط به لیست‌های انتخابات (آمریکا) دست یافته‌اند».

راتکلیف همچنین افزود که «این اطلاعات ممکن است با انگیزه ایجاد آشوب، ناآرامی و تضعیف اعتماد به دمکراسی آمریکایی، از سوی طرف‌های خارجی برای افزودن تعدادی از رای‌دهندگان ثبت شده با اطلاعات دروغین به کار گرفته شود».

العربیه نوشت؛ شایان ذکر است که بنا به رسانه‌های آمریکایی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده با درصد مشارکت بالایی برگزار شده که در 120 سال گذشته از تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.