محمدرضا خاتمی در همایش جوانان اصلاح طلب: مردم به تغییر رای دادند. انتظار ما این است که این پیام توسط تمام قوا درک شود

0
229

محمدرضا خاتمی در همایش جوانان اصلاح طلب گفت: نباید فراموش کنیم که اگر امروز روی کارآمدن دولت امید را جشن می‌گیریم مرهون پایداری، صبر و ایستادگی هستیم. دستاوردهای انتخابات این بود که بفهیم چه هستیم. اگر امروز این دستاوردها را جشن می‌گیریم، حاصل انقلاب اسلامی است به خاطر این‌که مردم شعور انقلابی و آزادی خود را همچنان حفظ کرده‌اند. این از مهم‌ترین دستاوردهای مردم‌سالاری است. تا زمانی که فرهنگ آزادخواهی به برکت انقلاب در مردم ریشه دوانده می‌توان به آینده‌ای بهتر امیدوار بود.

همایش سراسری قدردانی از اعضای ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامعلی رجایی به نمایندگی از هاشمی‌رفسنجانی در این مراسم گفت: اسلام دل‌ها را از کینه بری می‌داند و سدها را مقابل همدیگر نمی‌پسندد، امید است در دولت امید و تدبیر دیگر شاهد کینه و مقابله نباشیم. اسلام همه را برابر می‌داند پس امید است همگان پیام اعتدال را بشنوند و نویددهنده بهاری باشند که در جای جای کشور خود را نشان خواهد داد.

محمدرضا خاتمی با تقدیر از زحمات مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین جوانان در طول مدت انتخابات گفت: نباید فراموش کنیم که اگر امروز روی کارآمدن دولت امید را جشن می‌گیریم مرهون پایداری، صبر و ایستادگی هستیم. دستاوردهای انتخابات این بود که بفهمیم چه هستیم. اگر امروز این دستاوردها را جشن می‌گیریم، حاصل انقلاب اسلامی است به خاطر این‌که مردم شعور انقلابی و آزادی خود را همچنان حفظ کرده‌اند. این از مهم‌ترین دستاوردهای مردم‌سالاری است. تا زمانی که فرهنگ آزادخواهی به برکت انقلاب در مردم ریشه دوانده می‌توان به آینده‌ای بهتر امیدوار بود.

وی افزود: ارزش جوانان ما به این نیست که در انتخابات شرکت کردند؛ آن‌چه آنان در این انتخابات نشان دادند بلوغی بود که در ۱۰۰ سال گذشته به آن نرسیده بودند و بعد از مشروطه گرفتار چرخه معیوب استبداد، انقلاب و آزادی قرار گرفتند اما جوانان امروز هرچند دوران انقلاب را درک نکرده‌اند اما با عبرت‌گیری از گذشتگان با فعالیت‌های مدنی و مردم‌سالارانه و مسالمت‌آمیز این چرخه معیوب را شکستند و با پایداری و ایستادگی نشان دادند که جوانان مظهر تدبیر و امید هستند. در دوران گذشته هر چند شرایط سخت بود اما امید از بین نرفت و امروز به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های انتخابات این بود که اصلاحات توانست هژمونی رهبری خود را حاکم کند. در طول چند سال گذشته اصلاحات کمترین ارتباط با مردم داشت اما با اتحاد و رهبری که پیدا کرد توانست به خوبی پاسخ مردم را بشنود و این مهم امروز به سرمایه‌ای مدنی تبدیل شده و اکنون مردم به آن چشم دوخته‌اند؛ بنابراین وظیفه ما در این دوران بسیار سنگین است؛ چراکه چشم مردم به این دولت است؛ بنابراین نمی‌توان در برابر دولت بی‌تفاوت بود و باید با تمام توان به حمایت از دولت برخیزیم و این به معنای عدم نقد و انتقاد نیست یا این‌که در برابر کژی‌ها چشم بسته و توجیه‌گر باشیم تا به سرنوشتی که برخی در دولت قبل دست یافتند برسیم. چشم، گوش و مغز ما باید در کمک به دولت باشد و امید است با این همکاری‌ها بتوان اهداف دولت را پیش برد و رفاقت‌ها را فراموش نکرد.

این فعال سیاسی گفت: مردم به تغییر رای دادند. انتظار ما این است که این پیام توسط تمام قوا درک شود. قوه مقننه به پانزده تن از وزرا رای داد که رای ندادن به سه وزیر دیگر قابل پذیرش نیست. باید اجازه داده شود دولت آن‌طور که صلاح می‌بیند عمل کند. همچنین امید است این پیام به کسانی که در قوه قضاییه فعالیت دارند برسد و گام‌هایی را بردارند تا در کنار هم برای رفع مشکلات اقدام شود. قوه مجریه نیز بداند ما مطالبات‌محور هستیم، مطالبات ما چیزی جز همان چیزهایی که روحانی در برنامه‌ها و سخنرانی‌های خود عنوان کرد نیست که باید این خط مشی را سرلوحه قرار داده و پیش برد که مهم‌ترین این مطالبات قانون‌گرایی، شفافیت، نجات اقتصاد آزاد، مبارزه با فساد، آرامش اقتصادی برای مردم، امنیت بخش خصوصی، حمایت از بخش خصوصی، عدم رقابت دولت با مردم، ایجاد فضایی امن برای دانشجویان و برداشتن ستاره از دانشجویان ستاره‌دار پس باید به دولت فرصت داد که به اقدامات خود جامه عمل بپوشاند.