محسن و فاطمه هاشمی کاندیدای انتخابات مجلس شدند

0
157

فاطمه و محسن هاشمی برای انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند.

به گزارش تارنماهای درون مرزی، فاطمه و محسن از فرزندان هاشمی رفسنجانی بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

محسن هاشمی که به همراه فاطمه هاشمی برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت:‌ من و فاطمه با هم ثبت‌نام کرده ایم و تصمیم گرفتیم که در نهایت یکی از ما دو نفر در صحنه باقی بماند.

وی درباره احتمال رد صلاحیت خود یا فاطمه هاشمی اظهار کرد: امیدوارم هیچ مشکلی برای هیچکدام از ما پیش نیاید. اگر ما را تائید نکردند، حتما تمکین می‌کنیم.

فرزند هاشمی در پاسخ به این پرسش که شما در کدام لیست قرار خواهید گرفت، اظهار کرد: برخی گروه‌های سیاسی از ما دعوت کردند، اما من مستقل وارد می شوم و نمی خواهم اینجا نامی از این لیست ها ببرم.

وی همچنین افزود: فائزه هاشمی دراین انتخابات شرکت نخواهد کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که برخی افراد و رسانه‌ها به بهانه انتشار دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پیش از این نیز بار‌ها عنوان شده بود٬ از مرز اخلاق خارج شدند و تعابیر تندی در فضای جامعه منتشر شد. امروز من عرض می‌کنم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی براساس سیره پیامبر رحمت که به عیادت حرمت‌شکنان می‌رفت٬ جز خیر و نیکویی برای همه جامعه بالاخص کسانی که در حق ایشان جفا و حرمت‌شکنی می‌کنند نمی‌خواهند و هیچ کینه و کدورتی بر دل ندارد. زنجیره گذشت و مهر باید از جایی آغاز شود و چه توفیق بزرگی است که انسان آغاز این زنجیره و پایان مسیر کینه‌ورزی، انتقام و کدورت باشد.

وی با بیان اینکه ترجیح می‌دادم دیگر بزرگواران همفکران یا سایر اعضای خانواده حضور یابند٬ گفت: اما به توصیه بزرگان و صاحبنظران پای در این مسیر قرار دادم و امیدوارم بتوانم با حفظ اعتقاد خود به تعامل، گذشت و همکاری این مسیر را ادامه داده و ایفای وظیفه نمایم.

مدیرعامل پیشین مترو با تاکید براینکه اکنون کشور در شرایط دشواری قرار دارد٬ گفت: اگر مجلس شورای اسلامی وظایف حساس خود در تقنین و نظارت را بهتر ایفا کند سرمایه‌گذاری‌ها، مقاوم‌ کردن اقتصاد و ذخایر مناسب ارزی می‌تواند راهگشای ایران باشد٬ اما چه کنیم که در شرایط رکود و تحریم با کاهش شدید قیمت نفت فشار سنگینی به مردم وارد می‌شود. در صورت آنکه با اعتماد مردم افتخار حضور در مجلس دهم را بیابم تلاش خواهم کرد که با استفاده از ابزار‌ها و اختیارات وسیع مجلس شورای اسلامی گره‌هایی از زندگی مردم شریف بگشاییم و در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست تحول ایجاد کنیم و دراین مسیر باید با همه دلسوزان کشور صرف ‌نظر از اختلاف‌های سیاسی و سلیقه‌ای تعامل کرد.