مت دیمون و ویلم دافو به «دیوار بزرگ» خوردند

0
346

ژانگ ییمو، فیلم‌ساز مشهور چینی در فیلم فانتزی تاریخی خود درباره مزدوران اروپایی به دنبال باروت چینی‌ها از مت دیمون و ویلم دافو بهره می گیرد.

 فیلم‌برداری «دیوار بزرگ» (The Great Wall) بهار آینده با حضور مت دیمون و ویلِم دافو در چین کلید خواهد خورد.

در این فیلم فانتزی تاریخی که ژانگ ییمو، سازنده «قهرمان» و «خانه خنجرهای پران» آن را کارگردانی خواهد کرد، مت دیمون در نقش یک جاسوس اروپایی ظاهر خواهد شد، اما در مورد شخصیتی که ویلِم دافو ایفاگر آن است، خبری منتشر نشده است.

ژانگ ییمو پیش از این هم از بازیگران هالیوودی استفاده کرده و در سال 2011 «گُل‌های جنگ» را درباره اشغال چین توسط ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم، با بازی کریستین بیل ساخته است.

تامس تال که سابقه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی مانند «شوالیه تاریکی»، »گودزیلا»، «پسر هفتم» و «کلاه سیاه» را در کارنامه دارد، برای اولین بار در سمت فیلم‌نامه‌نویس ظاهر شده و فیلم‌نامه «دیوار بزرگ» را با همکاری مکس بروکس، نویسنده «جنگ جهانی زِد» نوشته است. در این فیلم که عنوان خود را از یکی از عجایب هفتگانه جهان، دیوار چین گرفته است، مت دیمون نقش یک سرباز مزدور اروپایی را دارد که می‌خواهد باروت را به اروپا ببرد و او و گروه همراهانش مورد حمله هیولاها و فرقه‌ای مخفی از جنگجویان قرار می‌گیرد.

به‌ گزارش آنا به نقل از هالیوود ریپورتر؛ مت دیمون بازیگر، تهیه‌کننده و آهنگساز 44 ساله آمریکایی اخیراً در فیلم علمی-تخیلی پرماجرای «بین‌ستاره‌ای» کریستوفر نولان حضوری کوتاه و بدون ذکر نام در عنوان‌بندی داشته و مشغول بازی در فیلم «مریخی» است و پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های اکشن دلهره‌آور «بورن» را در برنامه آینده خود دارد.

ویلم دافو بازیگر متولد 1955 در ویسکانسین که دو بار نامزد اسکار شده است، سال گذشته نقش‌های مکملی در «هتل بزرگ بوداپست»، «تقصیر تقدیر ما»، «تحت‌تعقیب‌ترین مرد» و «جان ویک» داشته و در فیلم «پازولینی» نقش پی‌یر پائولو پازولینی فیلم‌ساز مشهور ایتالیایی را بازی کرده است.