مایک پمپئو: دولت آمریکا کارزار بزرگی را برای کاهش تهدیدهای جمهوری اسلامی راه اندازی کرده است

0
164

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدامات بی‌ثبات کننده حکومت ایران در خاورمیانه و آمریکای جنوبی اعلام کرد که دولت ایالت متحده یک کارزار بزرگ اقتصادی و دیپلماتیک را علیه جمهوری اسلامی برپا کرده است.

مایک پمپئو پنجشنبه شب ۸ فروردین در سخنانی در «نشست ایده های ۲۰۱۹» موسسه نشنال ریویو گفت که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین تهدید نسبت به ثبات در خاورمیانه است و وزارت خارجه ایالات متحده برای کاهش توان مشکل آفرینی جمهوری اسلامی در منطقه، یک کارزار بزرگ را با همکاری وزارت خزانه داری و وزارت دفاع راه اندازی کرده است.

وی افزود: «این مسئله را بارها گفته ام؛ لازم نیست در خاورمیانه زیاد جستجو کنید و یا با افراد زیادی صحبت کنید تا به این نتیجه برسید که جمهوری اسلامی بزرگترین تهدید در برهم زدن ثبات در منطقه است. آمریکا کمپین گسترده دیپلماتیک و مقابله با شبکه مالی جمهوری اسلامی را در دست اجرا دارد. وزارتخانه های خارجه، خزانه داری، و دفاع در تلاش هستند تا از توان دردسرسازی جمهوری اسلامی در خاورمیانه و حتی در آمریکای جنوبی بکاهند.»

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشتیبان حوثی‌های یمن، شبه نظامیان شیعه در عراق، حزب الله لبنان، دولت سوریه است و در شرارت‌های بسیاری در سوریه نقش داشته است، گفت در حالی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی کمک‌های انسانی بسیاری را به مردم یمن ارائه کرده‌اند، جمهوری اسلامی ایران که از حوثی‌ها حمایت می‌کند هیچ مشارکتی در ارائه کمک‌های انسانی نداشته است.

به گزارش صدای آمریکا؛ او همچنین جمهوری اسلامی را متهم کرد که به جای همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل در مذاکرات صلح یمن، به حوثی‌ها موشک می‌دهد تا به سوی عربستان سعودی شلیک کنند.