مارک اسپر از متحدان امریکا خواست به تقویت توان دفاعی کشورهای منطقه در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی کمک کنند

0
198

وزیر دفاع آمریکا که به بروکسل سفر کرده است، حمله ترکیه به سوریه را «غیرقابل توجیه» خواند و همچنین از متحدان آمریکا خواست تا در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی، به تقویت توان دفاعی عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه کمک کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در بنیاد جرمن مارشال در شهر بروکسل در اشاره ای کوتاه به تهدیدات جمهوری اسلامی، از متحدان آمریکا خواست تا در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی، به تقویت توان دفاعی عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه بپیوندند.

وی همچنین به تنش ها در ترکیه اشاره کرد و گفت که حمله «غیرقابل توجیه» ترکیه به سوریه منافعی که این کشور در سال‌های اخیر به دست آورده است را در معرض خطر قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین با بیان این موضوع که ترکیه «در جهت اشتباه» پیش می رود و به روسیه نزدیک‌تر می‌شود، یادآور شد که این کشور «همه ما را در شرایط بسیار بدی قرار داده است.»

آسوشیتدپرس نوشت که پیش بینی می شود آقای اسپر با «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه دیدار داشته باشد.

جمهوری اسلامی در گذشته بارها تهدید کرده بود چنانچه قادر به صدور نفت خود نباشد، تنگه هرمز – جایی که یک پنجم نفت جهان از آن می‌گذرد – را خواهد بست. به دنبال حملات انجام شده به نفتکش‌ها در ماه‌های مه و ژوئن در منطقه خلیج فارس و شناسایی جمهوری اسلامی به عنوان مظنون اصلی این حملات، ایالات متحده از تلاش برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

به گزارش صدای آمریکا؛ وزیر دفاع آمریکا برای حضور در نشست وزرای دفاع ۲۹ کشور عضو ناتو به بلژیک سفر کرده است و انتظار می رود هنگام دیدار با شرکای ایالات متحده در ناتو به موضومح حمله اخیر ترکیه به شمال شرقی سوریه و آینده نبرد با داعش بپردازد.