“لیام نیسون” در نقش یک ژنرال آمریکایی

0
557

بازیگر ایرلندی نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب و ایفاگر‌ نقش پلیس یکه بزن این سال‌ها، قرار است در فیلمی جنگی نقش ژنرال داگلاس مک‌آرتور آمریکایی را بازی کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم اکشن جنگی تاریخی «عملیات کرومایت» (Operation Chromite) در مورد جنگ آمریکا در شبه جزیره کره که به تقسیم این شبه جزیره به دو قسمت شمالی و جنوبی منجر شد با بازی لیام نیسن، بازیگر ایرلندی فیلم‌های اکشن این روزهای هالیوودی به روی پرده خواهد رفت.

لیام نیسون قرار است در فیلم «عملیات کرومایت» نقش ژنرال داگلاس مک‌آرتور (1964-1880) را ایفا کند، ژنرال پنج ستاره ارتش آمریکا و قهرمان جنگ جهانی دوم آن کشور و فیلد مارشال فیلیپین که در سال 1951 از سوی هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از فرماندهی کنار گذاشته شد.

به گزارش آنا به نقل ازهالیوود ریپورتر، فیلم «عملیات کرومایت» قرار است در تاریخ 25 ژوئن سال 2016 (4 تیرماه 95) همزمان با سالگرد آغاز جنگ کره (در سال 1950) اکران بگیرد.

عملیات کرومایت اسم رمز نبرد اینچئون بود که در تاریخ 15 سپتامبر 1950 و اندکی بعد از شروع جنگ کره (که تا 1953 ادامه داشت) رخ داد. در این حمله غافلگیرانه نیروهای آمریکایی در کره جنوبی پیاده و مستقر شدند و نیروهای کمونیست کره شمالی را به عقب راندند و مقطعی از جنگ را به نفع آمریکایی‌ها رقم زدند.

فیلم «عملیات کرومایت» را جان اچ. لی (یا لی جای-هان) کارگردان کره‌ای تبار خواهد ساخت. این فیلم محصول کره جنوبی است و داستان آن بر محور هشت نفر از قهرمانان جنگ کره جنوبی بنا خواهد شد. بازیگران کره‌ای فیلم در مرحله بعدی این پروژه سینمایی انتخاب خواهند شد و گفته می‌شود هیون بین از بازیگران جوان کره جنوبی احتمالاً یکی از این هشت نفر خواهد بود.

فیلمبرداری «عملیات کرومایت» در نیمه دوم سال 2015 انجام خواهد شد. این یکی از معدود پروژه‌های سینمایی محصول کره جنوبی با حضور بازیگران هالیوودی خواهد بود. سال گذشته فیلم «برف‌شکن» (Snowpiercer) به کارگردانی بونگ جونگ هو با حضور بازیگران بین‌المللی همچون تیلدا سوینتن، اد هریس و کریس اوانز با بودجه 14 میلیون دلار به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم کره جنوبی تولید شد و حدود 87 میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروش داشت.

لیام نیسن با نام اصلی ویلیام جان نیسن متولد 1952 در ایرلند شمالی، اولین نقش سینمایی خود را در سال 1978 در فیلم «پیشرفت زائر» به کارگردانی کن اندرسن بازی کرد و در سال 1986 در فیلم «مأموریت» رولاند جافی همراه با رابرت دنیرو و جرمی آیرونز و شش سال بعد در «شوهران و همسران» وودی آلن حضور پیدا کرد. با ایفای نقش اسکار شیندلر، تاجر آلمانی در «فهرست شیندلر» در سال 1993 بود که لیام نیسون نامزد اسکار، گلدن‌گلوب و بفتا را شد. وی در فیلم‌هایی مانند «مایکل کالینز»، «ملکوت آسمان»، «دار و دسته‌های نیویورکی»، «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود یک-تهدید شبح»، «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «خشم تایتان‌ها»، «خاکستری» بازی کرده و در سال 2008 با فیلم «ربوده شده» به قهرمان اکشن‌های دلهره‌آور تبدیل شده و نقش‌های مشابهی را در «ربوده شده 2»، «ناشناس» و «بدون توقف» ایفا کرده است. از جمله فیلم‌هایی که در سال گذشته با بازی لیام نیسن به روی پرده رفته‌اند، می‌توان به «ربوده شده 3» به کارگردانی الیویه مگاتن و فیلمنامه‌ای از لوک بسون، فیلم اکشن «تمام شب بدو»، کمدی «همراهان» و «تد 2» اشاره کرد.