لغو مجوز دانشجویان ایرانی، اینبار در فنلاند و اجازه تحصیل پسر سفیر رژیم جمهوری اسلامی

0
515

مقامات فنلاندی به اتهام مغایرت با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از حضور و فعالیت شماری از دانشجویان ایرانی در فنلاند جلوگیری کرده‌اند واین درحالی است که وحید موسوی پسر سفیر رژیم در کشور فنلاند اجازه تحصیل دارد.
بنا به گزارش  رسیده به خبرنامه ملّی ایرانیان؛ دانشجویان ایرانی از چند ماه پیش در زمینه دریافت اقامت در فنلاند به منظور تحصیل و تحقیق دچار مشکل بوده‌اند. به عنوان نمونه یک دانشجوی ایرانی که قصد داشت به عنوان پژوهشگر در زمینه حسگرهای بی‌سیم و آنتن در دانشگاه «آلتو» فعالیت‌کند، تاریخ 26 مارس‌ (6 فروردین) نامه‌ای دریافت کرده است که بنابر آن نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

10522491_286209708247638_7467727323378648900_n

دلیل اعلام شده به وی این بود که چنین اقداماتی تهدیدی برای امنیت عمومی، سلامت ملی و روابط جهانی فنلاند خواهد بود.

سرویس مهاجرت فنلاند و مقامات نروژ مدعی شدند که بنابر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور،از فعالیت‌های دانشجوی مزبور جلوگیری کرده‌اند.
«پنتی سورسا» رئیس امور دانشجویی در سرویس مهاجرات فنلاند در این مورد می‌گوید: «ما می‌دانیم که اقامت برخی از دانشجویان ایرانی به دلیل رشته‌های تحصیلی، رد شده است اما من درباره جزئیات این موضوع اطلاع ندارم. در واقع ما آنچیزی را که سرویس اطلاعات و امنیت (SUPO) به ما می‌گوید انجام می‌دهیم.»