«لبه اره آهن‌بری» مل گیبسون را روی صندلی کارگردانی نشاند

0
362

با اقبال از فیلم «لبه اره آهن‌بری» که قرار است با حضور مل گیبسون ساخته شود، بازار فروش امتیازهای پخش این فیلم در جشنواره برلین داغ است.

 این فیلم که درامی درباره جنگ جهانی دوم است با بازی اندرو گارفیلد و با بازگشت مل گیبسون به صندلی کارگردانی شکل می‌گیرد. گیبسون که از فیلم «آخرالزمان» در سال 2006 فیلمی را کارگردانی نکرده است، با این فیلم بار دیگر در قالب یک کارگردان به سینما باز می‌گردد.

این پروژه در جشنواره فیلم برلین با سر و صدای زیادی روبه‌رو شد و تقاضای زیادی برای خرید امتیازهای آن به وجود آمد. خرید امتیاز این فیلم در بازارهای جهانی، در آمریکای شمالی و اروپا با اقبال زیاد کمپانی‌های مختلف روبه رو شد.

این فیلم قرار است با سرمایه 45 میلیون دلاری ساخته شود و در آن اندرو گارفیلد در نقش اصلی بازی می‌کند. این درام زندگی شخصیتی واقعی به نام دزموند تی.داس را تصویر می‌کند که به عنوان اولین آمریکایی در تاریخ جنگ این کشور مدال افتخار دریافت کرد که به دلایل مذهبی حاضر به حمل اسلحه و کشتن کسی نبود.

او موفق شد با نجات جان 75 نفر که در نبرد اوکیناوا گیر افتاده بودند، نام خود را در تاریخ ثبت کند و به قهرمان بدل شود. او توانست تا نزدیک خطوط اصلی دشمن پیش برود و زخمی‌ها را از این منطقه خارج کند. داس با ترکش یک نارنجک زخمی شد و بعد یک تک تیرانداز به او شلیک کرد.

با وجود داستان آمریکایی این فیلم، تاکنون امتیاز نمایش آن برای آلمان، اسپانیا، کره و آمریکای لاتین فروخته شده است. موفقیت فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» بدون شک یکی از عواملی است که کمپانی‌ها به خرید فیلمی با قهرمانی از جنگ جهانی، اقبال نشان داده‌اند.

در جشنواره برلین بازار خرید و فروش داغ است و لایونزگیت 7 میلیون دلار نیز برای به دست آوردن امتیاز مالیکت «مطلق» درامی با بازی جولین مور و الن پیج پرداخت کرده است. «برود گرین پیکچرز» نیز با پرداخت 6.5 میلیون دلار امتیاز فروش چند فیلم از ترنس مالیک از جمله «شوالیه جام‌ها»  را که در بخش رقابتی نیز حضور دارد، به دست آورد.

ساخت«لبه اره آهن‌بری» بیش از 13 سال مطرح بود و سرانجام با همکاری دو کمپانی پرموت و مکانیک ساخته شدن آن در پاییز 2014 قطعی شد. فیلمنامه این فیلم را رابرت شنکان و راندال والاس نوشته‌اند. این فیلم اکنون در مرحله پیش تولید است و اکران آن برای سال 2016 در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، دزموند داس که در سال 1919 متولد شده بود، سال 2006 درگذشت.