لاریجانی؛ رئیس قوه قضائیه: در کجای دنیا به زندانیان این‌گونه امکانات رفاهی می‌دهند؟

0
163

روز چهارشنبه، صادق آملی لاریجانی در جلسه‌ای با مسئولان عالی قضایی: «بازرسی‌های صورت گرفته در زندان اوین، وظیفه‌ای قانونی و عادی در سازمان زندان‌ها بوده و حسب گزارش رئیس محترم سازمان هیچ خلافی صورت نگرفته است، اما گویا جریان فتنه این حرکت کاملاً قانونی را بهانه‌ای برای میدان آمدن دوباره دیده‌اند».

وی مسئولیت قضایا را متوجه رسانه‌های خارجی دانست و گفت: «رسانه‌های بیگانه اگرچه در جریان فتنه سیلی محکمی از ملت خوردند اما هنوز هم دروغ‌های خود را دنبال می کنند و در هماهنگی با برخی رسانه‌های داخلی گویا دوباره به دنبال احیای جریان فتنه هستند».

او سپس سؤال کرد: «در کجای دنیا به زندانیان اجازه می‌دهند که از درون زندان و بدون هماهنگی با هر کجا که دلشان خواست تماس تلفنی بگیرند و اینگونه امکانات رفاهی همراه داشته باشند؟» او در مقام مقایسه اضافه کرد: «نیروهای پلیس در کشورهای غربی با تظاهرکنندگان و زندانیان بدترین برخوردها را دارند و معترضان را به صورت علنی کف خیابان می‌خوابانند و کتک می‌زنند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رئیس قوه قضاییه تأکید کرد که «تسامح نظام با فتنه‌گران را نباید به معنای انفعال دستگاه قضایی و امنیتی» دانست. لاریجانی گفت: «همگان بدانند که نظام اسلامی ایران نظامی نیست که به بهانه‌های واهی در مقابل فتنه‌گران به انفعال بیفتد و اگر تاکنون در مقابل آنان تسامحی از خود نشان داده، از این پس هیچ‌گونه تسامحی نخواهد داشت».