قدرتی به نام ایران در والیبال دنیا؛ ایران دوباره با برزیل و ایتالیا همگروه شد

0
368

قرعه‌کشی لیگ جهانی ۲۰۱۴ والیبال در اجلاس سالیانه این دپارتمان در مقر FIVB برگزار و ایران با تیم‌های برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فدراسیون والیبال، اجلاس سالیانه دپارتمان لیگ جهانی در مقر FIVB در لوزان سوئیس آغاز شد که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال به عنوان یکی از اعضای این دپارتمان در این اجلاس شرکت کرده است.

در این اجلاس گزارش‌های لیگ جهانی 2013 ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه برگزاری لیگ جهانی 2014 بررسی و مقرر شد این مسابقات در سال 2014 با شرکت 28 تیم در سه گروه یا سه سطح برگزار شود و تیم‌ها با توجه به رنکینگ سال گذشته‌شان، در یکی از این سه گروه یا سطح قرار گرفته شوند و تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در گروه یک، تیم‌های متوسط در گروه دو و دیگر تیم‌ها در گروه سه قرار می‌گیرند و در پایان مرحله مقدماتی و بین قاره‌ای از گروه یک با توجه به میزبان مرحله نهایی چهار یا پنج تیم و از گروه دو یک تیم به مرحله نهایی صعود کنند.

با توجه به اینکه تیم ایران در دوره پیش در مکان نهم قرار گرفت و اکنون در رده‌بندی جهانی در رده دوازدهم قرار دارد، همچنین با توجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ جهانی 2014 به عنوان یکی از تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در دسته یک گروه یک با برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.

قرعه کشی کامل این رقابت‌ها به قرار شرح است:

گروه یک

دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا

دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان

گروه دو:

دسته C: بلژیک، کادانا، استرالیا، فنلاند

دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن

دسته E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک

گروه سه:

دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا

دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک

همچنین تیم آخر گروه دو به گروه سه سقوط و تیم اول گروه سه به گروه دو صعود خواهند کرد.