فروش دختران ایزدی در بازار به صورت برهنه توسط داعش

0
307

زینب بنغورا نماینده سازمان ملل متحد در امور خشونت جنسی در جریان تنش ها که مدت زمان زیادی را در اردوگاه های آوارگان عراقی و سوری گذراند، گفت که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش دختران ایزدی را برهنه کرده و در بازارا به مزایده می گذارد.

بنغورا در مصاحبه با شبکه CNN درباره آن چه که پس از ورود داعش به روستایی ایزدی روی می دهد، صحبت کرد و گفت: «زنان بزرگ سال و شیرخواره را کنار می گذراند زیرا به آن ها نیازی در زمینه رابطه جنسی ندارند. اما دختران و زنان جوان را نزد فردی برای آزمایش بکارت می برند. پس از آن از آن ها می خواهند حمام کنند بعد تصمیم می گیرند کدام یک از آن ها به رقه سوریه باید برود.»

رقه پایتخت گروه داعش که در مناطق تحت تصرف خود برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده، به شمار می رود.

بنغورا افزود: «هرچه دختر کم سن و سال تر و زیباتر باشد، از نظر آن ها بهتر است. پس از آن دختران را به بازار می روند و در یک مزایده عرضه می کنند. در این مزایده که به صورت علنی برگزار می شود، دختران را مجبور می کنند که برهنه بایستند زیرا خریدار باید جزئیات بدن آن ها را آزمایش کند.»

به گزارش العربیه؛ او ادامه داد: «دختران ایزدی تجربه بسیار اهانت آمیزی را پشت سر می گذراند. آن ها بارها قیمت گذاری و فروخته می شوند. از داستانی خبر دارم که زنی پس از آن که مدتی به عنوان کنیز مورد استفاده قرار گرفت، در مقابل یک پاکت سیگار فروخته شد. روند خرید و فروش ادامه دارد و نزد شخصی متوقف نمی شود.»