فرانسه هشدار داد که یک ماه فرصت برای مذاکره میان جمهوری اسلامی و آمریکا مانده است

0
222

فرانسه می گوید که آمریکا و جمهوری اسلامی از این پس تنها یک ماه برای آغاز گفتگو فرصت دارند. ژان-ایو لودرین، وزیر امور خارجۀ فرانسه، با اظهار این مطلب گفت که واشنگتن و تهران تنها تا ششم نوامبر آینده یعنی فقط یک ماه دیگر فرصت دارند تا گفتگوهای خود را دربارۀ برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی و امنیت خاورمیانه آغاز کنند.

ژان-ایو لودریان با اشاره به تلاش های ناکام فرانسه به منظور ترغیب دو کشور به انجام گفتگو افزوده است : از این پس بر عهدۀ جمهوری اسلامی و آمریکا است که از فرصت محدود باقی مانده برای انجام مذاکرات استفاده کنند در غیر این صورت با آغاز مرحلۀ جدید کاهش تعهدات جمهوری اسلامی نسبت به برجام دور تازه ای از تنش ها آغاز خواهد شد.

روز چهارشنبه دهم مهر ماه سید علی خامنه ای در جمع فرماندهان سپاه پاسداران گفت که کاهش تعهدات جمهوری اسلامی به برجام به طور کامل و جامع ادامه خواهد یافت.

به گزارش رادیوفرانسه؛ با این حال حسن روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی در اظهاراتی جداگانه ضمن تشکر از تلاش های رئیس جمهوری فرانسه برای ایجاد شرایط گفتگو میان تهران و واشنگتن افزود که از نظر او راه گفتگو [میان جمهوری اسلامی و آمریکا] همچنان باز است.