فابیوس: امیدواریم روابط ایران و فرانسه بهتر و بهتر شود

0
166

دو روز بعد از امضای توافق اتمی در وین، اکثر مسئولان دیپلماسی کشورهای بزرگ نسبت به آینده و پیامدهای این توافق ابراز خوش‌بینی می‌کنند. در حالی که وزیر خارجۀ بریتانیا به اسرائیل رفته تا دولت نتانیاهو را بابت برنامۀ هسته‌ای ایران خاطرجمع کند، لوران فابیوس وزیر خارجۀ فرانسه بار دیگر تکرار کرد که بزودی به تهران خواهد رفت تا «مجموعۀ روابط» را مورد بررسی قرار دهد.
لوران فابیوس وزیر خارجۀ فرانسه گفت: «بهتر است در مورد آینده پیشگویی نکنیم. سیاست خارجی ایران را خواهیم دید و در مورد آن بر اساس شواهد قضاوت خواهیم کرد».

به گزارش خبگزاری فرانسه، لوران فابیوس که با سناتورهای فرانسوی دیدار داشت، تأیید کرد که بزودی به تهران خواهد رفت اما از تاریخ این سفر چیزی نگفت.
فابیوس گفت: «در مورد روابط فرانسه و ایران، امیدواریم که بهتر و بهتر گردد. من برای بررسی مجموعۀ روابط‌مان به ایران خواهم رفت».

دو روز بعد از امضای توافق اتمی، واکنش‌های مسئولان دیپلماسی کشورهای بزرگ همچنان ادامه دارد. در حالی که وزیر خارجۀ بریتانیا برای اطمینان خاطر دادن به دولت اسرائیل به این کشور رفته، سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه نیز بار دیگر گفت که توافق با ایران حل بسیاری از مشکلات منطقه را میسر خواهد کرد.