غضنفر رکن آبادی از کشته شدگان منا مجدداً مفقود شد

0
318

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجۀ ایران، گفته است که غضنفر رکن آبادی، دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی، همچنان جزو مفقودشدگان فاجعه منا است.
با این حال، پیش از این دیگر مقامات ارشد جمهوری اسلامی مدعی شده بودند که غضنفر رکن آبادی در فاجعه منا کشته شده است.

سازمان حج و زیارت و وزیر بهداشت جمهوری اسلامی که در رأس هیئتی برای شناسایی قربانیان فاجعه منا به عربستان رفته بود، تأئید کرده بودند که سفیر پیشین در لبنان، غضنفر رکن آبادی، از جمله کشته شدگان فاجعۀ منا است. به همین مناسبت وزیر کشور جمهوری اسلامی برای ابراز تسلیت به خانوادۀ غضنفر رکن آبادی در خانۀ وی حضور یافته بود.

اگر چه مقامات ایران از جمله وزیر بهداشت این کشور شمار جانباختگان ایرانی فاجعۀ منا را ۴۶۵ نفر اعلام کرده اند، امروز خود وزیر بهداشت، حسن هاشمی، گفت : مادام که تمام حجاج ایرانی از عربستان بازنگشته اند، دولت ایران با استفاده از واژۀ “متوفی” برای همۀ حجاج مفقود شده موافق نیست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن هاشمی در ادامه افزوده است که تاکنون بیش از ۳۰۰ جسد وارد کشور شده است و باقی اجساد حجاج ایرانی هنوز در سردخانه ها هستند، مضاف بر اینکه از سرنوشت شمار دیگری از زائران ایرانی هنوز اطلاعی در دست نیست. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی بعید ندانسته که تعدادی از حجاج مفقودشدۀ ایرانی جزء دستگیرشدگان در عربستان باشند و یا در بیمارستان های این کشور به سر ببرند و به دلیل وسعت فاجعه هنوز مقامات تهران از سرنوشت آنان اطلاعی به دست نیاورده اند.
حسن هاشمی در ادامه همکاری دولت عربستان را با جمهوری اسلامی ایران برای یافتن قربانیان ایرانی فاجعه منا خوب توصیف کرد