علی سعیدی: تمدن صدر اسلام فروپاشیده است

0
166

علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفته «تمدن صدر اسلامی» فروپاشیده و در حال حاضر برخی «خواص» اشتباهات عصر «علوی» را تکرار می‌کنند.

سعیدی این مطلب را روز چهارشنبه (پنجم شهریور) در اختتامیه پانزدهمین اجلاس بسیج استادان که در مشهد برگزار شد٬ بیان کرده است.

به گزارش خبرنامه به نقل از تارنمای دیگربان؛ وی گفته «انقلاب صدر اسلام تمدن ساز بود؛ اما از پای درآمد. این انقلاب قرار بود اسلام را جهانی کند؛ اما این تمدن فروپاشید.»

سعیدی به نام اکبر هاشمی رفسنجانی و گروه دیگری از روحانیون که از سال ۱۳۸۸ به بعد با علی خامنه‌ای در بر سر نتایج انتخابات آن سال زاویه پیدا کرده‌اند٬ اشاره‌ای نکرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه از آن سال تاکنون بار‌ها از موسوی٬ کروبی٬ هاشمی٬ خاتمی و گروه دیگری از روحانیون و فعالان سیاسی با عنوان «خواص مردود» یاد کرده است.

سعیدی گفته «اکثر رهبران الهی نسبت به میراث خود نگران بوده و امت را هشدار می‌دادند، این نگرانی در قرآن از زبان انبیاء بسیار بیان شده است.»

وی افزوده «پایداری نظام دینی در انقلاب اسلامی به مبنا قرارگرفتن شریعت و بعثت در انقلاب بستگی دارد.»

به گفته سعیدی «اگر میراث داران انقلاب درک درستی از انقلاب نداشته باشند نمی‌توانند برای حفظ انقلاب اسلامی کمکی کنند.»

وی همچنین اضافه کرده «فتنه ۸۸ زمانی رخ داد که عده‌ای اصلاح طلب افراطی اصول ولایت فقیه را رد کردند، اتفاقاتی که در این فتنه افتاد همچون فتنه‌ای بود که معاویه با کمک طلحه و زبیر به راه انداخت.»