عقد دختر 12 ساله با ملا فیض محمد 60 ساله

0
936

دختری که در سن 12 سالگی به اجبار به عقد یک پیرمرد 60 ساله درآمده بود، ثمر‌گل نام دارد و هم اکنون 18 سال. او می‌گوید که 6 سال پیش، خانواده‌اش او را به اجبار به عقد نکاح مرد 60 ساله درآورده بودند.

او که اکنون بالغ شده‌است، نمی‌خواهد با این مرد پیر به زندگی مشترک‌ ادامه دهد.

او برای دادخواهی، بیش‌از صد کیلومتر راه را پیموده‌ و از ولسوالی زاری ولایت بلخ به مزارشریف آمده‌است تا مشکل خود را با دادستانی منع خشونت بر زنان ولایت بلخ مطرح کند.

ثمرگل می‌گوید که قربانی هوس برادرش شده‌ و می افزاید:«من نادان بودم، هیچ چیز را نمی‌دانستم که چی خوب است و چی بد؟ حالا می‌خواهم مرا طلاق بدهد.»
او می‌گوید که در خانه شوهر خشونت‌های لفظی و روانی بر او اعمال می‌گردد.

اما پیرمرد حاضر به دادن طلاق نیست.

ملا فیض‌محمد، شوهر این دختر جوان می‌گوید که شست سال دارد و ثمرگل سومین زن وی می باشد.

ملا فیض‌محمد پیش‌از این، با دو زن دیگر ازدواج کرده‌ نموده که از آنان 4 پسر و 6 دختر دارد.

این ملا در ادامه می‌گوید که 6 سال پیش زمانی که دخترش با برادر ثمرگل دوست شده بود، او بر اساس رسم معمول در روستای‌شان، در بدل آن دوستی، ثمر گل را به «بد» گرفت و با او عقد نمود.

ملا فیض‌محمد، در حالی که دستانش را به هم می‌فشارد، می‌گوید: 6 سال می‌شود که ثمرگل را گرفتم؛ تا حالا همراه من است و هیچ مشکلی نداریم. هر چه بودیم دست به گردن بودیم.

او می‌گوید که به هیچ وجه حاضر نیست که ثمرگل را طلاق دهد. هر چند او را متهم به داشتن روابط با یک مرد می‌کند.

رییس دادستانی منع خشونت بر زنان ولایت بلخ می‌گوید که از آغاز سال روان تا کنون 20 رویداد خشونت بر زنان در دفتر آنان ثبت شده‌است.

فوزیه حمیدی می‌گوید این خشونت‌ها شامل قتل، کتک زدن، آزار و اذیت، فحاشی و ازدواج‌های زیر سن می‌باشند.

اما رییس دادستانی بلخ ابراز تآسف می‌کند که زورگویان و تفنگ‌داران محلی نمی‌گذارند که عدالت در برابر خشونت‌گران عملی شود.

رییس دادستانی منع خشونت بر زنان ولایت بلخ می‌افزاید: «بیشتر قضایای خشونت که می‌شود مداخله زورمندان در ولسوالی‌ها و قریه‌ها که هنوز هم سلاح به دست دارند، نمی‌گذارند که قضیه رسمی شود و عدالت تطبیق گردد.