عزيمت ظريف به آفريقاي جنوبي

0
127

ظریف برای اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی عازم آفریقای جنوبی شد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از تارنمای وزارت خارجه؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بامداد چهارشنبه در راس هیاتی برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک، عازم پروتوریا شد.

جلسات کارشناسی این اجلاس در قالب سه کارگروه سیاسی ـ اجتماعی، اقتصادی ـ فنی و انرژی در روزهای هفتم و هشتم آبان در پرتوریا برگزار شد و نمایندگان وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های بزرگ دو کشور درخصوص زمینه های مختلف همکاری مذاکره و مقدمات مصوبات اجلاس آتی کمیسیون مشترک را فراهم ساخته اند.

 مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان بخش های خصوصی دو کشور در پرتوریا برگزار خواهد شد تا زمینه های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 تاکنون 10 اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی و آفریقای جنوبی برگزار شده و حدود 80 سند همکاری بین دو کشور به امضاء رسیده است.

 ظریف بعدازظهر پنجشنبه به وقت آفریقای جنوبی، پرتوریا را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد. وزیر امور خارجه قرار است صبح روز جمعه در شصتمین اجلاس گفت وگو، خلع سلاح و امنیت منطقه ای و بین المللی (PUG WASH) در استانبول سخنرانی کرده و سپس برای دیدار با مقامات عالیرتبه ترک به آنکارا سفر کند.