عربستان سعودی حج عمره امسال را تعلیق کرد

0
114

عربستان سعودی اعلام کرده که حج عمره را به طور موقت برای شهروندان این کشور تعلیق کرده است. مقامات ریاض هفته گذشته از تصمیم به تعلیق حج عمره و انجام زیارت در شهرهای مکه و مدینه برای زائران خارجی خبر داده بودند.

این تصمیم عربستان سعودی در پی شیوع نوع جدید ویروس کرونا است. اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان سعودی روز دوشنبه (۲ مارس) تائید و اعلام شد.

به گزارش وزارت بهداشت عربستان سعودی فرد مبتلا به این ویروس، پیش‌تر به ایران سفر کرده بود. ایران با بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ مبتلا و فوت ۹۲ تن، به عنوان یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شود.

تعلیق حج عمره و زیارت مسجد النبی که از مهمترین زیارتگاه‌های مسلمانان جهان به شمار می‌رود در حالی است که همچنان درهای اماکن مذهبی در ایران به روی زائران باز است. در شهرهای قم و مشهد دو زیارتگاه اهل تشییع واقع شده است.

عربستان سعودی روز گذشته هم، بازگشت شهروندان و افراد مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس از خارج از منطقه به خاک این کشور را به مدت ۱۴ روز ممنوع اعلام کرد. خبرگزاری رسمی دولت عربستان سعودی گزارش کرده که تمامی شهروندان یا افراد مقیم این کشور که در ۱۴ روز گذشته به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده‌اند موظف به اطلاع رسانی هستند.

به گزارش بی بی سی؛ وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین ورود مسافرانی که دارای روادید گردشگری بوده و از کشو‌رهای درگیر شیوع ویروس کرونا سفر می‌کنند را موقتا ممنوع اعلام کرده است.