عذرخواهی سازندگان لاک‌پشت‌های نینجا برای یادآوری یازده سپتامبر

0
397

شرکت فیلمسازی پارامونت بابت انتشار یکی از پوسترهای تبلیغاتی فیلم لاک‌پشت‌های نینجا که تصویری با مضمون حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را در بر دارد٬ عذرخواهی کرده است.

این پوستر لاک‌پشت‌های نینجا را در حال پریدن از یک آسمانخراش در نیویورک نشان می دهد و در بالای پوستر تاریخ آغاز اکران فیلم در استرالیا ۱۱سپتامبر ثبت شده است.

پارامونت بعد از مواجه شدن با انتقادهای شدید در فضای مجازی٬ این پوستر را از صفحه فیس‌بوک و توییتر خود حذف کرد.

شرکت پارامونت استرالیا گفت: “تلفیق این تصویر با آن تاریخ کار اشتباهی بود. ما از اینکه از این تصویر برای بازاریابی فیلم خود استفاده تبلیغاتی کردیم عمیقا متاسفیم.”

“ما قصد هیچگونه اهانت نداشتیم و فورا جهت جلوگیری از استفاده از آن اقدام کردیم.”

شباهت پوستر به واقعه ۱۱ سپتامبر که طی آن قربانیان این حمله برای نجات خود را از برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک به پایین پرتاب می کردند٬ موجب خشم و شگفتی بسیاری از مخاطبان شد.

استیون اسکات در صفحه توییتر خود نوشت: “چه کار بدی. چقدر بی ذوق.”

سوزان کاربون: “واقعا؟ نینجاها از ساختمانی بلند در نیویورک می پرند و اکران فیلم هم ۱۱ سپتامبر است؟”

به گزارش بی بی سی؛ راس داناون: “این چطور به چشم بخش بازاریابی پارامونت نیامده است؟”

بعضی از مخاطبان هم کمی عطوفت به خرج داده اند. الکس شوبا نوشته است: “مخاطبان این فیلم کسانی هستند که یا بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به دنیا آمده اند یا در آن زمان انقدر کوچک بودند که این واقعه را به یاد ندارند. من آنها را برای این اشتباه می بخشم.”

ویلیام نوشته است: “من استرالیایی نیستم و نمی دانم این تاریخ تا چه حد روی آنها تاثیرگذار است. اما فکر نمی کنم با دیدن پوستر٬ آنها به یاد چنین روزی افتاده باشند.”

اکران این فیلم با بازی مگان فاکس و صداپیشگی جانی ناکسویل در نقش شخصیت لئوناردو در آمریکا از ۸ اوت و در بریتانیا از ۱۷ اکتبر آغاز می شود.