شورش بردگان در «تولد یک ملت»

0
218

تلاش بردگان سیاه آمریکایی نیمه اول قرن نوزدهم برای رهایی که به شورشی خونین انجامید و مقابله خشن سفیدپوست‌ها دستمایه اثر سینمایی تازه‌ای با عنوان «تولد یک ملت» قرار گرفته است.

 جکی ارل هیلی بازیگر «لینکلن» و مارک بون از فیلم «هفت»، «یادآوری» و «بتمن آغاز می‌کند» به جمع بازیگران درام تاریخی «تولد یک ملت» پیوستند. پیشتر حضور بازیگرانی مانند آرمی هَمر، پنلوپ آن میلر و نِیت پارکر در این فیلم قطعی شده بود.

فیلم «تولد یک ملت» که عنوانی مشابه با اثر کلاسیک دیوید وارک گریفیث محصول 1915 (و البته مضمونی بر خلاف جهت‌گیری نژادپرستانه و سیاهپوست‌ستیز آن) دارد، بر اساس ماجرایی واقعی ساخته می‌شود که در سال 1831 اتفاق افتاده است.

به گزارش ورایتی، فیلم «تولد یک ملت» را نِیت پارکر کارگردانی خواهد کرد. این اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند این بازیگر سیاهپوست است که قبلاً در فیلم‌هایی مانند «فراسوی چراغ‌ها»، «بدون توقف» و «دُم‌های سرخ» بازی کرده است. اولین بار خبر تولید این فیلم در ماه نوامبر (آذر) اعلام شده بود که آرمی هَمر و نِیت پارکر به عنوان بازیگر آن مطرح شده بودند.

شخصیت اصلی داستان که نَت ترنر نام دارد، برده سیاهپوستی است با افکاری مذهبی که شورشی بزرگ را در سال 1831 در ویرجینیا بر پا کرده است. در این شورش، ترنر و 70 برده فراری حدود 60 سفیدپوست را در ویرجینیا کشتند که بیشترین تعداد در نوع خود محسوب می‌شد. این شورش بعد از دو روز سرکوب شد و ترنر تا دو ماه در خفا زندگی کرد. سفیدپوستان نیز برای تلافی کشتاری به راه انداختند که 200 قربانی سیاهپوست در پی داشت.

نیت پارکر کارگردان در این فیلم نقش نَت ترنر را بر عهده دارد، جکی ارل هیلی افسری است که شورش را سرکوب کرد و مارک بون در نقش کشیش ظاهر می‌شود.

به گزارش آنا؛ فیلم‌برداری «تولد یک ملت» به زودی در ساوانا در ایالت جورجیا آغاز می‌شود.