شمار مبتلایان از مرز ۶ میلیون تن فراتر رفت

0
201

به رغم کاهش نرخ مرگ در جهان، روند شیوع ویروس کرونا و شمار مبتلایان به کرونا به روال قبل ادامه دارد. بر اساس تازه ترین آمارها  تا امروز، شنبه ٣٠ مه  ۶ ‌میلیون و ۵۵ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و  تعداد ۳۶۷هزار و ۳۰۲ نفر در اثر بیماری کوید ١٩ جان باخته اند. آمریکا از نظر شمار مبتلایان و قربانیان در صدر کشورهای جهان قرار دارد.

به گزارش سایت “ووردومتر”، آمریکا با بیش از یک میلیون و ۷۹۳ هزار مبتلا و ۱۰۴هزار و ۵۴۵ جان باخته در صدر جدول ابتلا به کرونا در کشورهای جهان قرار دارد. پس از آمریکا، دو کشور برزیل و روسیه قرار می‌گیرند.

 هر چند روند جان باختگان در آمریکا کمی رو به کاهش است، اما شمار مبتلایان به کرونا کماکان روندی شتابان دارد. در این کشور طی ٢٤ ساعت گذشته بیش از ٢٥ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است و بیش از ۱۲۰۰ نفر جان باخته اند.

تامل در جدول جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز نشان از تداوم پیشتازی آمریکا با بیش از ۱۰۴ هزار جان باخته دارد و به رغم صعود شدید و چشمگیر کشور‌هایی مانند برزیل در آمار مبتلایان، رتبه دوم در شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در جهان در اختیار بریتانیا بوده و ایتالیا در جایگاه سوم از نظر شمار قربانیان قرار دارد.

برزیل، روند مبتلایان و قربانیان کرونا رشدی بسیار شتابان دارد

 در برزیل که پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، طی ٢٤ ساعت گذشته ٢٩ هزار و ٥٢٦  مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش شده است. در  مجموع در این کشور ٤٦٨ هزار و ٣٣٨ نفر به کرونا مبتلا شده اند. در این کشور همچنین تعداد ٢٧هزار و ٩٤٤ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

روسیه، سومین کانون بزرگ گسترش کرونا در جهان

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ۵۷۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۸۷ هزار و ۶۲۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴ هزار و ۳۷۴  شهروند این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به‌ترتیب با ۲۸۵ هزار و  ۶۴۴ مورد ابتلا؛ ۲۷۱ هزار و ۲۲۲ مورد؛ ۲۳۲ هزار و ۲۴۸ مورد؛ ۱۸۶ هزار و ۸۳۵ مورد و ۱۸۳ هزار و ۱۹  مورد مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه و هند در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در هند

هند شاهد بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در یک روز بوده است و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸ هزار مورد جدید ابتلا و ۲۶۵ مورد مرگ در هند گزارش شده است.

تازه‌ترین آمار، شمار کل مبتلایان در هند را به ۱۷۰ هزار نفر رسانده است. در این کشور تعداد جانباختگان هم نزدیک به ۵ هزار نفر است. یک سوم همگی این موارد مربوط به ایالت مهاراشترا است که یکی از ثروتمندترین مناطق هند است.

به رغم افزایش موارد ابتلا، دولت هند در حال کاستن از محدودیت‌های وضع شده است.دو ماه قرنطینه در هند به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا لطمه‌هایی زده و ده‌ها میلیون نفر را در این کشور را بیکار کرده است.

ایران بر اساس آمارهای رسمی در رده یازدهم کشورهای جهان از نظر درگیری با کرونا است

ایران در رده یازدهم جدول قرار دارد. شمار مبتلایان در این کشور به ۱۴۸هزار و ۹۵۰ نفر رسیده و ۷‌هزار و ۷۳۴ نفر نیز جان باخته‌اند.

عراق؛ شمار مبتلایان از مرز ۶ هزار نفر گذشت

 بر اساس منابع خبری عراقی با ثبت ۳۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در عراق شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶هزار و ۱۷۹ نفر رسید. همچنین با جان باختن ۱۰ نفر دیگر شمار جان باختگان به ۱۹۵ نفر رسید.

عربستان سعودی؛ ثبت ۱۶۱۸مورد جدید ابتلا و ۲۲جان باخته جدید

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛ وزارت بهداشت عربستان از ابتلای ۱۶۱۸ نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد. همچنین طی ۲۴ گذشته ۲۲ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در عربستان جان باختند. آمار جان باختگان  پنج نفر بیشتر از روز قبل بوده است.

قطر؛ شمار مبتلایان کرونا از ۵۵هزار نفر فراتر رفت

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت قطر اعلام کرد دو هزار و ۳۵۵ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و مجموع مبتلایان به ۵۵ هزار و ۲۶۲ نفر افزایش یافت.

یمن؛ هشدار هماهنگ کننده سازمان ملل درباره شیوع کرونا

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن، هشدار داد شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، لیزا گراندی گفت: از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یمن در ماه آوریل گذشته، شاهد شیوع هولناک کرونا در این کشور هستیم. بدون تامین تجهیزات لازم تست کرونا، آگاهی یافتن از تعداد واقعی مبتلایان به این بیماری در یمن غیرممکن است.

گراندی افزود: بیمارستان‌ها در یمن، از پذیرش مبتلایان به کرونا ناتوان هستند و شاهد کمبود همه تجهیزاتی هستیم که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم است. میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یمن به ۲۰ درصد می‌رسد، در حالی که متوسط جهانی هفت درصد است.

رادیوفرانسه نوشت؛ وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل بر اساس امکانات و منابع خود، هر کاری می‌تواند در یمن انجام می‌دهد.