شش مظنون عملیات تروریستی بروکسل و پاریس دستگیر شدند

0
130

دادستانی بلژیک اعلام کرد که همزمان با دستگیری محمد ابرینی از مظنونان اصلی عملیات تررویستی سیزدهم نوامبر پاریس، شش مظنون دیگر طی بیست و چهار ساعت گذشته در بروکسل دستگیر شدند.

در این حال، پلیس بلژیک امروز عملیات گسترده ای را در محلۀ “اتربیک” در مرکز بروکسل برای یافتن یکی دیگر از مظنونان عملیات تروریستی پاریس و بروکسل آغاز کرد.

پلیس بلژیک پیشتر از دستگیری چهار مظنون از جمله فردی به نام “اسامه ک.” خبر داده بود که به گفتۀ مقامات بلژیک در عملیات تروریستی سیزدهم نوامبر پاریس و بیست و دو مارس بروکسل دست داشته است.

“اسامه ک.” معروف به “نعیم الحامد” احتمالاً با عامل انفجار انتحاری در ایستگاه متروی بروکسل در بیست و دوم مارس گذشته مرتبط بوده است. به نوشتۀ جراید بلژیک، نام کامل “اسامه ک”، اسامه کرایم است. او در سال ۱۹۹۲ در سوئد به دنیا آمده و ساکن شهر مالمو در جنوب این کشور بوده است.

دستگیری این شش تن در بیست و چهار ساعت گذشته موفقیت چشمگیری در شناسایی عاملان اقدام های تروریستی پاریس و بروکسل در نوامبر و مارس گذشته و همچنین شبکۀ تروریستی جهادیون در بلژیک به شمار می رود.

محمد ابرینی دیشب جمعه در محلۀ “آندرلشت” بروکسل دستگیر شد. سخنگوی دادسرای فدرآل بلژیک با اعلام این خبر افزود که همزمان با دستگیری محمد ابرینی دو نفر دیگر تحت نظارت پلیس قرار گرفتند.

مأموران تجسس بعید نمی دانند که محمد ابرینی همان نفر سوم عملیات تروریستی بیست و دوم مارس در فرودگاه بین المللی بروکسل باشد که تصویرش با کلاه و عینک توسط دوربین های مداربسته به ثبت رسیده است. تحقیقات نشان می دهند که محمد ابرینی و صالح عبدالسلام یکی دیگر از عاملان اصلی عملیات تروریستی نوامبر پاریس پیش از انجام این عملیات اتاقی را در هتلی در محلۀ “آلفورویل” در حومۀ شهر پاریس کرایه کرده بودند. در این اتاق شماری از سوءقصدکنندگان انتحاری پاریس سکونت داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ محمد ابرینی به همراه سه برادر و دو خواهرش در محلۀ “مَلبَک” در همسایگی خانوادۀ عبدالسلام سکونت داشته است و در تابستان سال ۲۰۱۵ به سوریه نیز سفر کرده است. برادر جوانتر او در سال ۲۰۱۴ در سن بیست سالگی در جریان نبردهای سوریه کشته شد. او عضو دسته ای از جهادیون به فرماندهی عبدالحمید اباعود بود که طراح و سازمانده اصلی عملیات تروریستی سیزدهم نوامبر پاریس به شمار می رود.