سی‌ان‌ان: دولت آمریکا در حال بررسی لغو معافیت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است

0
220

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مشغول بررسی اعمال فشارهای بیشتر بر جمهوری اسلامی از جمله لغو معافیت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

سی‌ان‌ان سه شنبه شب به نقل از منابع آگاه نوشت که مذاکرات برای تصمیم گیری در این مورد در حال جریان بوده، اما هنوز نتیجه نهایی گرفته نشده است.

این گزارش مدعی شد، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از جمله حامیان لغو معافیت‌های مرتبط با برنامه اتمی است، ولی از سوی دیگر، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده با چنین روشی مخالف است.

معافیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی به کشورهایی که هنوز به برجام متعهد هستند، اجازه می‌دهد با جمهوری اسلامی در سه سایت هسته‌ای فردو، اراک، و نیروگاه اتمی بوشهر همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود جمهوری اسلامی غنی‌سازی اورانیوم را در همان حد پایین توافق شده در برجام نگه دارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ اگرچه در اردیبهشت سال گذشته آمریکا را از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی موسوم به برجام خارج کرد و بعد تحریم ها را بازگرداند،‌ اما معافیت مرتبط با هسته‌ای جمهوری اسلامی را تا ماه مه امسال تمدید کرده بود.