سید علی ابطحی به اتهام توهین به احمدی نژاد و مقامات، روانۀ زندان خمینی شهر و افزایش فشارهای امنیتی بر خانوادۀ وی

0
430
تصویری از پدر سید علی، محتبی ابطحی

سید علی ابطحی متخصص سخت افزار کامپیوتر فرزند سید مجتبی ابطحی (یکی از خوشنام ترین و بهترین دبیران فیزیک استانهای کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان) پس از احضار اجرای احکام دادگاه انقلاب اصفهان ، ظهر روز چهارشنبه 4 / 10 / 92 برای گذراندن دوره ی حبس خود (6 ماه) به اتهام توهین به رییس جمهور پیشین و مقامات روانه زندان خمینی شهر شد.

به گزارش حقوق معلم؛ مدتهاست که خانواده ی ابطحی مورد بی مهری قرار گرفته اند، از احضار،بازداشت، زندان و بازنشستگی اجباری سید مجتبی ابطحی گرفته تا یورش نیروهای امنیتی به منزلشان و دستگیری سید علی ابطحی و جمع آوری کامپیوتر و لب تاپهای مردم که برای تعمیر نزد پس آقای ابطحی آورده بودند.

بی مهری ها از روزی آغاز شد که آقای ابطحی که عضو هیات موسس کانون معلمان خمینی شهر است، همراه اعضای کانون های صنفی معلمان کشور در تجمع معلمان جلوی پارلمان در اعتراض به قانون معطل مانده مدیریت خدمات کشوری از سوی دولت دکتر احمدی نژاد شرکت کرد و فریاد عدالتخواهی سر داد.این اعتراض به اجرا نشدن قانون منجر به احضار و بازداشت و گذراندن 22 روز در انفرادی بند 209 اوین و بازنشستگی اجباری او گردید.

حالا با افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده ی ابطحی معلمان کشور نگران وضعیت این خانواده فرهیخته هستند.حقوق معلم امیدوار است که مسئولین با درک شرایط موجود ، ترتیبی اتخاذ نمایند تا هر چه زودتر خانواده ی ابطحی به آرامش برسند.

سید مجتبی ابطحی معلم بازنشسته،یکی از محبوب ترین معلمان خمینی شهر و کشور؛عضو کانون معلمان خمینی شهر است که علی رغم مشکلات زیادی که برایش ایجاد کرده اند هنوز هم وقتی همکارانش را می بیند گل خنده از لبانش چیده نمی شود.

پیش از انقلاب و در سال 54 به دلیل اعتراضات شدید به تبعیض ، از دانشگاه اخراج شد.پس از انقلاب در سال 58 به دریافت مدرک لیسانس فیزیک نائل شد و در سال 60 وارد آموزش و پرورش شد.شش سال اول کاری خود را در استان محروم کهکیلویه خدمت کرد و پس از آن با قبولی در آزمون اعزام به خارج سه سال در امارات متحده ی عربی تدریس کرد و بقیه ی سالهای تدریسش را تا بازنشستگی اجباری در خمینی شهر گذراند.