سخنگوی کاخ سفید: کارزار فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی موفقیت‌آمیز عمل می‌کند

0
223

کیلی مکننی، سخنگوی کاخ سفید در جلسه‌ای با خبرنگاران گفت کارزار فشار حداکثری علیه رژیم جمهوری اسلامی کماکان موفقیت آمیز عمل می‌کند و افزود رژیم جمهوری اسلامی به شکل فزاینده‌ای در منطقه منزوی و تضعیف شده است. وزیر انرژی آمریکا هم اعلام کرد کارزار فشار حداکثری ادامه خواهد داشت. 

سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه ۲۵ آذر گفت: کارزار فشار حداکثری ما کماکان موفقیت آمیز عمل می‌کند،رژیم جمهوری اسلامی به شکل فزاینده‌ای منزوی و تضعیف شده است. وقتی پرزیدنت ترامپ ریاست جمهوری خود را شروع کرد، منطقه در شرایطی بسیار آشفته بود. گروه داعش برای خود منطقه‌ای به عنوان خلافت داشت، نیروهای نیابتی رژیم جمهوری اسلامی مشغول گسترش هرج و مرج بودند.

خانم مکننی افزود: از زمان ریاست جمهوری، پرزیدنت ترامپ تلاش کرده با متحدان‌مان در منطقه اعتمادسازی کند و منافع مشترک آن‌ها را شناسایی کند. برعکس دولت قبلی که مقادیر زیادی پول نقد به رژیم جمهوری اسلامی داد و توافقی امضا کرد که بندهای انقضای آن اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای می‌داد، پرزیدنت ترامپ رژیم جمهوری اسلامی را منزوی کرد و چهار توافق صلح به دست آورد که چهار برابر بیشتر از چیزی است که مقام پیش از او به دست آورده بود.

روز سه‌شنبه همچنین دن برویت، وزیر انرژی ایالات متحده هم که در امارات متحده عربی است، در یک کنفرانس خبری گفت ایالات متحده به کارزار فشار حداکثری خود علیه رژیم جمهوری اسلامی، ادامه می‌دهد.

وزیر انرژی آمریکا گفت: کارزار فشار حداکثری ما دو یا سه سال پیش شروع شده و ادامه خواهد داشت.

صدای آمریکا نوشت؛ او افزود: ما در موارد زیادی شاهد فعالیت‌های تروریستی بوده‌ایم که یا از سوی رژیم جمهوری اسلامی یا از سوی گروه‌های نیابتی رژیم جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان انجام شده و تا زمانی که این فعالیت‌ها متوقف نشده و این رفتار تغییر نکند، شاهد خواهید بود که کارزار فشار حداکثری به جای خود باقی می‌ماند.