ساخت مستند «بیتل‌ها» به «ران‌ هاوارد» سپرده شد

0
184

زندگی گروه موسیقی افسانه‌ای «بیتل‌ها» از آغاز فعالیت تا آخرین کنسرت عمومی آنها در سال 1966 در غالب یک مستند به کارگردانی «ران هاوارد» ساخته می‌شود.

 «ران هاوارد» که ساخت فیلم‌هایی چون «آپولو 13»، «مرد سیندرلایی» و «شتاب» را در کارنامه سینمایی دارد، بزودی مستند رسمی از گروه موسیقی «بیتل‌ها» به تهیه‌کنندگی «پل مک کارتنی»، «رینگو استار» – از بازماندگان این گروه – همچنین همسران «جان لنون» و «جورج هریسون» تولید خواهد کرد.

این فیلم مستند به سال‌های اولیه فعالیت این گروه موسیقی در لیورپول و هامبورگ تا برگزاری آخرین کنسرت عمومی آنها در سال 1966 در سانفرانسیسکو خواهد پرداخت.

«هاوارد» که پس از ساخت مستند «ساخت آمریکا» درباره «جی زی»، خواننده معروف آمریکایی دومین تجربه مستند خود را خواهد داشت در این‌باره گفت: از این که می‌خواهم بر روی داستان این چهار مرد فوق‌العاده کار کنم که در سال 1964 توفانی به پا کردند و تاثیر غیرقابل انکاری بر فرهنگ عامه و تجربه انسانی داشتند بسیار هیجان زده‌ام.

«بیتل‌ها» یکی از تاثیرگذارترین و مشهورترین گروه‌های موسیقی قرن بیستم است. اعضای این گروه انگلیسی پاپ، راک اهل لیورپول شامل هنرمندانی چون «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «رینگو استار» می‌شدند.

«بیتل‌ها» در دهه‌ی ‌1960 فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند. هنرمندان «بیتلز» تنها در کشور انگلستان بیش از ‌40 تک‌آهنگ و آلبوم به بازار ارائه کردند که این امر موجب شد در رتبه‌ی اول قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا؛ انجمن صنعت ضبط آمریکا، «بیتلز» را پرفروش‌ترین گروه موسیقی تمام دوران در آمریکا اعلام کرده است. این گروه موسیقی تحت تاثیر خوانندگان متعددی قرار گرفتند که برخی از آنها عبارت‌اند از: «الویس پریسلی»،‌«چاک بری»،«بی‌بی کینگ»، «راری استورم»، «ادی کاچران» و «کارل پرکینز».