ساخت سریال از فیلم «شعبده باز»

0
463

اقتباس جدید شبکه سی‌دبلیو از فیلم سال 2006 با نقش‌آفرینی ادوارد نورتون به زودی صورت می گیرد.

شبکه سی‌دبلیو هم وارد بازی بازسازی فیلم ها و سریال‌ها شد. این شبکه که بیشتر مخاطبان جوان را هدف قرار می‌دهد قصد دارد سریالی با اقتباس از فیلم «شعبده باز» سال 2006 با نقش‌آفرینی ادوارد نورتون بسازد.

این فیلم سینمایی که نیل برگر مسئولیت نویسندگی و کارگردانی‌اش را بر عهده داشت، برپایه داستان کوتاه استیون میل‌هاوزر ساخته شده بود و داستانش درباره شعبده‌باز تردستی بود که از قابلیت‌هایش برای رسیدن به عشق زندگی‌اش (با بازی جسیکا بیل) که از طبقه اجتماعی بسیار بالاتری است، استفاده می‌کند.

اما نسخه جدید شبکه سی‌دبلیو در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد و داستانش درباره شعبده باز معروفی است که بعد از گذراندن 10 سال در زندان به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که همسرش با رییس مافیایی ازدواج کرده که مسئول پاپوش دوختن برای خود او بوده است.

شخصیت اصلی داستان خود را وارد سازمان این رییس مافیایی می‌کند و با استفاده از حقه‌هایش موفق به چند دزدی بزرگ از بانک‌ها می‌شود و به این صورت به سرعت در سلسله مراتب سازمان او رشد می‌کند تا بتواند از داخل آن را نابود کند و به عشق حقیقی زندگی‌اش برسد.

مارک هادیس اداره‌کننده سابق سریال «ترو بلاد» مسئولیت نوشتن فیلمنامه این سریال را برای کمپانی‌های تلویژن استودیوز، الکتوس و همچنین یاری فیلم گروپ بر عهده خواهد داشت. بن سیلورمن از کمپانی الکتوس و باب یاری از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال خواهند بود. کمپانی یاری با همراهی برایان کاپلمن و مایکل لاندن مسئولیت تولید و پخش فیلم سینمایی «جادوگر» را نیز بر عهده داشت. این فیلم در سراسر جهان 87 میلیون دلار فروش کرده بود و موفق به دریافت نامزدی جایزه اسکار برای بهترین فیلمبرداری نیز شده بود.

در فصل تولید سریال‌های جدید که همه چیز شدیدا به یک فیلمنامه خوب وابسته است، شبکه سی‌دبلیو «شعبده باز» را به عنوان شانس اصلی خود انتخاب کرده است. شبکه فاکس فیلم‌های «بزرگ» و «گزارش اقلیت» را تبدیل به سریال می‌کند، سی‌بی‌آس در حال بازسازی «ساعت شلوغی» است، شوتایم «در تب و تاب شب» را در برنامه خود قرار داده و ان‌بی‌سی هم «کودک دردسرساز» را تهیه می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شبکه سی‌دبلیو روز گذشته هم اعلام کرده بود که همچنین قصد تولید اقتباسی جدید از یک فیلم کوتاه تلویزیونی ونزوئلایی را نیز دارد. از دیگر کارهای شناخته‌شده هادیس می‌توان به سریال‌های «پرستار جکی» و «آن سریال دهه 70» اشاره کرد.