رویای دیرین مارتین اسکورسیزی

0
171

«سکوت» برای مارتین اسکورسیزی همانند دیگر فیلم‌های دوران کاریش نیست، او سال‌ها در رویای ساخت این فیلم بود.

این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام اثر شوساکو اندو ساخته شده است. اسکورسیزی بلافاصله پس از خواندن رمان اندو پی‌ برد که برای ساخت فیلمی با اقتباس از این رمان اشتیاق بسیاری دارد. داستان کتاب درباره دو کشیش یسوعی است که در قرن هفدهم میلادی برای گسترش مسیحیت و یافتن مرشد خود به ژاپن سفر می‌کنند. آن‌ها در این سفر با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

کارگردان «راننده تاکسی» به تازگی در گفت‌وگویی با مجله «نیویورک تایمز» درباره این پروژه سینمایی صحبت کرده است. در این گزارش شش نکته مهم از این گفت‌وگو را مرور می‌کنیم.

نزدیک به سه دهه انتظار برای «سکوت»

اسکورسیزی پس از خواندن رمان در سال ۱۹۸۹ بلافاصله حق ساخت فیلم با اقتباس از آن را خرید و با هر کسی که می‌شناخت درباره تصمیمش برای ساخت این فیلم سخن گفت. او حتی در زمان ساخت فیلم‌هایی چون «هوانورد»، «از دست رفته»، «جزیره شاتر» و «هوگو» همواره اذعان داشت که تمنای ساخت «سکوت»‌ را در دل دارد. کارگردان برنده جایزه اسکار سرانجام پس از ساخت «گرگ وال استریت» اعلام کرد تا زمانی که «سکوت» را به سرانجام نرساند دست به ساخت فیلم دیگری نخواهد زد.

فداکاری بازیگران اصلی برای به سرانجام رسیدن «سکوت»‌

اسکورسیزی آنچنان شور و شوقی برای ساخت «سکوت»‌ داشت که برای کارگردانی آن دستمزد نگرفت. علاوه بر آن آدام درایور، اندرو گارفیلد و لیام نیسن هم که بازیگران اصلی پروژه هستند، همگی بسیار کمتر از دستمزد معمولشان پول گرفتند.

پروژه‌ای عظیم با چالش‌های لجستیکی فراوان

فیلمبرداری این اثر ۴۷ میلیون دلاری در تایوان با گروهی که در مجموع تعداد آن‌ها به ۷۵۰ نفر می‌رسید، هشت ماه طول کشید. در جریان ساخت این فیلم بارها مسائل حقوقی بسیاری ادامه کار ساخت فیلم با تهدید روبه‌رو شد اما هر بار با کمک اروین وینکلر تهیه‌کننده فیلم‌های «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» ماجرا ختم به خیر شد.

کاهش وزن آدام درایور برای بازی در «سکوت»

آدام درایور برای بازی در نقش پدر فرانسیسکو گراپه، مجبور شد در یک بازه چهار و نیم ماهه نزدیک به ۲۰ کیلوگرم از وزن خود بکاهد. او در این باره گفت: «اصل قضیه پایش و کنترل است اما در عین حال رنج‌کشیدن هم قسمتی از آن است. همین موضوع اطلاعات بسیاری درباره نقش به بازیگر می‌دهد.»‌ درایور باید در تمام دوران فیلمبرداری وزن خود را حفظ می‌کرد و پس از آن می‌توانست به روال عادی زندگی خود بازگردد.

اندرو گارفیلد و آموزش‌های عمیق مذهبی

در جریان ساخت فیلم «سکوت» یک روحانی مسیحی به نام جیمز مارتین به آدام درایور و اندرو گارفیلد را برای درست بازی کردن نقش یک مبلغ مذهبی یاری می‌رساند. علاوه بر آن گارفیلد نزدیک به یک سال را صرف یادگیری زیر و بم آیین یسوعیان کرد.

احتمالا پاپ پیش از تماشاگران آمریکایی «سکوت» را خواهد دید

چندی دیگر ۴۰۰ روحانی یسوعی در رم در کنار سینمادوستان ساکن واتیکان به تماشای «سکوت» می‌نشینند. از قضا پاپ فرانسیس هم خود یک یسوعی است و احتمال دارد که در زمره تماشاگران این فیلم باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایندی‌وایر،«سکوت» از سوم دی (۲۳ دسامبر)‌ در آمریکا اکران خواهد شد.