رونمایی از شیرشاه تازه پس از ۲۴ سال

0
508

نخستین تیزر تبلیغاتی از نسخه بازسازی «شیرشاه»، یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های تاریخ سینما هشت ماه پیش از اکران عمومی آن منتشر شد.

انیمیشن موزیکال و ۴۵ میلیون دلاری «شیرشاه» محصول استودیو دیزنی در ۱۹۹۴ اکران شد، کمی کمتر از یک میلیارد دلار فروخت (نهمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما) و دو جایزه اسکار بهترین موسیقی متن (هانس زیمر) و بهترین ترانه (التون جان و تیم رایس) را برد. حالا قرار است ۲۵ سال پس از آن موفقیت‌های خیره‌کننده نسخه CGI فیلم به کارگردانی جان فاورو در تابستان ۲۰۱۹ روانه پرده سینماها شود.

نکته جالب اینکه نمایش «شیرشاه» از دو دهه پیش در نیویورک و لندن روی صحنه رفته با داشتن نزدیک به ۹۵ میلیون تماشاگر اجرای آن همچنان ادامه دارد. فاورو سال ۲۰۱۶ «کتاب جنگل» را با همین شیوه ساخت که اسکار بهترین جلوه‌های ویژه تصویری را برد و حدود یک میلیون دلار در دنیا فروخت. جیمز ارل جونز که در نسخه اصلی به جای موفاسا حرف زده بود، پس از ۲۴ سال بازگشته تا به همان نقش پدر سیمبا جان ببخشد.

دانلد گلاور در نقش سیمبا، چیوتل اجیوفور در نقش اسکار عموی بدجنس سیمبا، ست روگن در نقش پومبا و بیانسه در نقش نالا دوست سیمبا دیگر صداپیشه‌های «شیرشاه» تازه هستند. زیمر بار دیگر موسیقی متن را می‌سازد و آنچه در روز شکرگزاری در آگهی‌های میان‌برنامه پخش زنده رقابت‌های لیگ ملی فوتبال آمریکایی پخش شد نشان می‌دهد تماشاگران باید منتظر یک فیلم دیدنی باشند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین،«شیرشاه» یکی از انبوه پروژه‌های بلندپروازانه مدیران استودیو دیزنی برای بازار سینمای سال ۲۰۱۹ است. دوستداران فیلم‌های قدیمی می‌توانند سال آینده «دامبو» به کارگردانی تیم برتن، دنباله‌های دو انیمیشن بسیار موفق و محبوب «یخ‌زده» و «داستان اسباب‌بازی» و نسخه‌های تازه از مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» و «جنگ‌های ستاره‌ای» را هم در سالن‌های تاریک تماشا کنند.