روزنامه آسمان توقیف و مدیرمسئول به زندان اوین منتقل شد

0
141

نوشاد عمادی از دوستان عباس بزرگمهر – مدیرمسئول روزنامه آسمان – در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب، توضیح داد: برای آقای بزرگمهر قرار وثیقه 300 میلیون تومانی صادر شده بود که به علت پایان وقت اداری قرار دادن وثیقه به صبح شنبه موکول شد و آقای بزرگمهر به زندان اوین منتقل شدند.

ظهر امروز عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه آسمان با این اعلام جرم و در تماس مدیر دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضحیات به دادسرای رسانه مراجعه کرده بود. همچنین روزنامه آسمان نیز به علت انتشار مطلبی در شماره چهارم خود عصر امروز توسط شعبه یازده دادسرای رسانه در حالیکه شش روز از انتشار آن می‌گذشت توقیف شد.

 تارنمای دیگربان نیز در این رابطه نوشت: روزنامه نوپای «آسمان» در صفحه ۲۳ شماره روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن) خود به‌ نقل از داود هرمیداس باوند لایحه اسلامی قصاص را «غیرانسانی» خوانده بود.

 به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادسرای فرهنگ و رسانه پس از انتشار این مطلب علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد.

 بازپرس پرونده نیز دستور توقیف این روزنامه را که تنها شش روز از آغاز به کارش می‌گذشت٬ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.

 به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس بزرگمهر٬ مدیرمسئول این روزنامه نیز به زندان اوین منتقل شده است.

 توقیف «آسمان» پس از آن صورت گرفت که رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران (خبرگزاری‌های تسنیم٬ نسیم٬ فارس» سایت مشرق نیوز و جوان آنلاین) در روزهای گذشته بدنبال انتشار یادداشتی درباره لایحه «قصاص» حملات هماهنگی علیه این روزنامه آغاز کردند.

 خبرگزاری فارس نیز امروز (پنج‌شنبه٬ اول اسفندماه) در گفتگو با چند نماینده مجلس خواستار برخورد با روزنامه آسمان از سوی مدعی‌العموم شده بود.

 موسی غضنفرآبادی٬ عضو کمیسیون قضایی مجلس گفته «قصاص براساس آیان و روایات موجود به عنوان یکی از بدیهیات دین اسلام به شمار می‌رود و منکر بدیهیات دین اسلام مرتد خواهد بود.»

 امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی٬ نماینده مشهد هم گفته «تشکیک به قصاص در واقع زیر سوال بردن خود این مسئله نیست بلکه تشکیک به قرآن و پس از آن به اسلام است.»

 محسن مجتهد شبستری٬ عضو مجلس خبرگان هم هشدار داده است: «زنجیره‌نویسان برای خوشایندی اربابان خود یعنی آمریکا و برخی کشورهای مدعی حقوق بشر مطلب ننویسند.»

 وی افزوده «عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا اجرای حکم قصاص را نقض حقوق بشر می‌داند و حالا امروز عده‌ای در کشور برای احسنت، حمایت و خوشنود شدن دشمنان مطلب می‌نویسند.»

 محمدرضا باقرزاده رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه نیز مقاله آقای باوند را حاوی «مطالبی موهن» دانسته که با «سوءاستفاده از فضای به وجود آمده در حوزه فرهنگ دولت یازدهم» اجازه انتشار یافته است.

 آبان ماه نیز انتشار یادداشتی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» در روزنامه «بهار» با خشم و انتقاد گروهی از محافظه‌کاران تندرو مواجه و در نهایت این روزنامه توقیف شد.