رئیس ائتلاف ملی سوریه: سپاه پاسداران حاکم سوریه است

0
207

رئیس ائتلاف ملی سوریه، امروز یک شنبه، در گفت‌وگو با روزنامه “النهار” چاپ لبنان گفت: اسد سقوط کرده و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سوریه حاکم است.

احمد جربا- رئیس ائتلاف ملی سوریه، عمده‌ترین تشکل مخالفان بشار اسد، در این گفت‌وگو متذکر شد: اسد دیگر در سوریه حکومت نمی کند و فرماندهی نبرد در این کشور در حال حاضر با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و برخی عوامل حوثی‌های یمن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد: مخالفان کنترل نزدیک به نیمی از خاک سوریه را در دست دارند و ماه‌های پیش رو، زمان «تصمیم گیری» خواهد بود.

احمد جربا، بار دیگر از کشورهای حامی مخالفان اسد خواست تا سلاح‌های مورد نیاز مخالفان را تأمین نمایند. وی تأکید کرد: مجهز کردن ارتش آزاد سوریه به سلاح‌های پیشرفته، جریان انقلاب را تغییر داده و انقلاب به سود ملت سوریه پیروز خواهد شد.

رئیس ائتلاف ملی سوریه، خاطرنشان کرد: بشار اسد به اتهام «ارتکاب جنایت جنگی علیه ملت سوریه» باید محاکمه شود و «بقای اسد و باند او در سوریه پذیرفتنی نیست».

احمد جربا، متذکر شد: در ابتدای جنگ در سوریه ما با ارتش ضعیف نظام اسد می‌جنگیدیم اما اکنون با ارتشی مجهز به تجهیزات نظامی پیشرفته، با فرماندهی سپاه پاسداران، حزب الله و حوثی‌های یمن، در جنگ هستیم.

این رهبر مخالفان بشار اسد گفت: در نتیجه دخالت جمهوری اسلامی و عواملش مانند حزب الله و حوثی‌ها، وضعیت در سوریه وارد فاز جدید و پیچیده‌ای شده است.

احمد جربا، همچنین جمهوری اسلامی را به فراهم آوردن شرایط برای ورود حوثی‌های یمن به خاک سوریه، متهم کرد.

رئیس شورای ائتلاف سوریه، در خصوص خواسته برخی اقوام سوری برای برقراری فدرالیسم در سوریه گفت: بدون تردید ایجاد سوریه یکپارچه عربی قابل گفت‌وگو است.

احمد جربا متذکر شد: کُردها در صدد جدائی از ملت خود نیستند آنها در دوره حاکمیت حزب بعث مورد ستم واقع شدند اما دوران ظلم کردن به کردها دیگر به پایان رسیده است.

رئیس شورای ملی سوریه تأکید کرد: سوریه متعلق به همه عرب‌ها، کُردها، مسلمانان، مسیحیان، سنی‌ها، شیعیان، علویان، ترکمن‌ها و دُرزی‌ها است.