دو انفجار انتحاری در نزدیکی دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، ٤ کشته و ٧١ زخمی

0
145

با انفجار در منطقه جنوب بیروت، در نزدیکی مرکز فرهنگی ایران و دفاتر ایرنا و صداوسیما در این شهر چندین نفر کشته و زخمی شدند.

بنا بر گزارش های منابع خبری لبنان دو انفجار در دو خیابان نزدیک به ساختمان مرکز فرهنگی ایران به وقوع پیوست. شبکه المیادین نیز گزارش داد که انفجارها در نزدیکی یکی از ساختمان‌های وابسته به سفارت ایران رخ داد.

بر اساس منابع اطلاعاتی لبنان، دو خودرو حامل مواد منفجره تقریباً به طور همزمان و در فاصله 50 متری یکدیگر منفجر گردیدند.

خبر گزاری فرانسه نیز در یان رابطه گزارش میدهد که این دو انفجار انتحاری به وسیله یک خودرو و یک موتوربمب گذاری شده انتحاری در یک نقطه کنترل در مقابل دفتر رایزنی فرهنگی ایران در جنوب بیرون و در محله تحت کنترل حزب الله لبنان صورت پذیرفته است.

خبر گزاری جمهوری اسلامی ” ایرنا”، پیش از ظهر امروز ضمن تأیید خبر این دو بمب گذاری انتحاری گزارش داد که بمب گذاری‌ها در مجاور دفتر رایزنی فرهنگی ایران و دفاتر خبر گزاری “ایرنا” و شبکه تلویزیون جمهوری اسلامی در بیرون انجام گرفته است.

یاد آور میشویم دفتر رایزنی فرهنگی ایران در منطقه “بئرحسن”، قرار دارد؛ این منطقه از مناطق شیعه‌نشین بیروت میباشد که پایگاه حزب‌الله لبنان نیز در آن قرار دارد.

گردان “عبدالله عزام”- گروه جهادی مرتبط با سازمان القاعده، امروز در سایت اینترنتی خود مسئولیت این دو انفجار را که دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت را هدف قرار داده بود به عهده گرفت. گردان “عبدالله عزام” در سایت خود نوشته: «برادران گروهان “حسین ابن علی” وابسته به گردان “عبدالله عزام” این دو حمله انتحاری را به مرکز فرهنگی ایران انجام داده اند.»