دفاع محکم هیلاری کلینتون از توافق هسته‌ای

0
146

هیلاری کلینتون که یکی از جدی‌تری نامزدهای حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، با قاطعیت از توافق اتمی با ایران دفاع کرد. او در عین حال گفت که اگر ایران برای ساخت سلاح اتمی اقدام کند، در اقدام نظامی علیه این کشور تردید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون که در مؤسسۀ پژوهشی (اتاق فکر) بروکینگز، در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت: «آیا این توافق (اتمی) بی‌نقص است؟ مسلماً خیر… آیا توافق محکمی است؟ آری…»
کلینتون افزود: «یا مسیر مذاکره و دیپلماسی را ادامه می‌دهیم و یا به راه خطرناکی قدم خواهیم گذاشت که به آینده‌ای نامطمئن‌تر و پرخطر منتهی خواهد شد».
هیلاری کلینتون تأکید کرد که توافق با ایران برای امنیت اسرائیل نیز مفید است.

وی بار دیگر پیام دولت اوباما خطاب به دولت‌مردان جمهوری اسلامی را چنین یادآوری کرد: «ایالات متحد آمریکا هیچگاه نخواهد گذاشت که شما به سلاح اتمی دست یابید».
هیلاری کلینتون در مقام نامزد ریاست جمهوری گفت: «در صورتی که ایران برای ساخت سلاح اتمی تلاش کند، من در واکنش نظامی تردید نخواهم کرد».

طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، هیلاری کلینتون در مقام وزیر خارجۀ دولت اوباما نقش مهمی در تعریف سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بر عهده داشت. به ویژه در سال ۲۰۱۰،وی در تشدید تحریم‌ها علیه ایران بسیارمؤثر بود.