دفاع لاریجانی از اعدام اعضای گروه «توحید و جهاد»

0
178

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با دفاع از اعدام شماری از اعضای گروه «توحید و جهاد»٬ آنها را «تروریست» معرفی کرده و افزوده جمهوری اسلامی در برخورد با تروریسم «هیچ‌گونه تسامحی به خرج نخواهد داد.»

لاریجنی این اظهارات را در پاسخ به برخی واکنش‌های بین‌المللی در خصوص اعدام تعدادی از اعضای گروه «توحید و جهاد» و ضد حقوق بشر خواندن این اقدام بیان کرده است.

وی انتقادهای غرب در این زمینه را «ادامه رفتارهای دوگانه و متناقض غرب در مقابله با تروریسم» عنوان کرده و اعدام این افراد را «قانونی و شرعی» خوانده است.

به گزارش تارنمای دیگربان، لاریجانی این موضوع که این افراد بدلیل سنی بودن اعدام شده‌اند را نیز رد کرده و افزوده «این افراد تعدادی از افراد نظامی و حتی غیرنظامی از شیعه و سنی را در کشور مورد حمله تروریستی قرار داده بودند .»

وی با بیان اینکه ایران «در برخورد با تروریسم هیچ گونه تسامحی به خرج نخواهد داد»٬ ادامه داده ما «ارزش‌های مهم الهی، اخلاقی و قانونی خود را فدای برخی حرف‌ها و واکنش‌های نادرست و خلاف واقع مدعیان حقوق بشر» نخواهیم کرد.

صادق لاریجانی درباره گفت‌و‌گوهای حقوق بشری ایران و اروپا هم گفته «شرط اصلی آغاز این گفت‌وگوها پرسشگری طرفینی است و اینگونه نیست که تنها طرف غربی، پرسشگر باشد و ما در مقام پاسخ و دفاع برآییم.»