دستگیری 3 ایرانی رباینده عباس یزدان پناه یزدی تاجر ایرانی- بریتانیایی در دبی

0
561

پلیس دبی تیمی متشکل از سه تبعه ایرانی را دستگیر کرد، که در ربودن عباس یزدی، تاجر ایرانی- بریتانیایی دست داشتند.

بر اساس اطلاعیه پلیس دبی که روز پنجشنبه 9 ژانویه منتشر شد، همسر عباس یزدی اواخر ماه ژوئیه گذشته، ناپدید شدن او را به پلیس دبی اطلاع داده بود.

به گزارش العربیه و بنا بر اطلاعیه حکومت دبی، پلیس این شهر اعضای این تیم را شناسایی کرده و آن ها را تحت نظر قرار داده بود، تا این که بتواند به شیوه آدم ربایی آنها پی ببرد.

نشانه های فنی و عملی و آثار به جا مانده، ارتباط آن با متهمان دستگیر شده را نشان می دهد و تحقیقات از دستگیرشدگان، که در اختیار دادستانی هستند، ادامه دارد تا محل فرد ربوده شده، شناسایی شود.

گزارش ها حاکی از آن است که عباس یزدان پناه متولد سال ۱۹۶۷، ایرانی الاصل و دارای تابعیت بریتانیایی است و صاحب شرکت تجاری ”اشلون” است. برخی وسایلی که همراه یزدان پناه بوده در منزل اجاره ای یکی از متهمان پیدا شده که رئیس تیم دستگیر شده است.

ضاحی خلفان تمیم، معاون رئیس پلیس دبی، در این باره گفت که همه دستگیر شده گان، تابعیت ایران دارند و در آستانه نابود کردن بقایای وسایل متعلق به فرد ربوده شده بودند که دستگاه های امنیتی، آن ها را تحت تعقیب قرار می دهد و زمانی که گمان می کردند می توانند بقایای اسناد را از میان ببرند دستگیر می شوند.

خلفان تاکید کرد که متهمان در پی گرفتن جشن پیروزی پایان عملیات خود بودند که توسط نیروهای پلیس دبی دستگیر شدند.