درهای مذاکرات با جمهوری اسلامی برای همیشه باز نخواهد ماند

0
145

با متوقف ماندن مذاکرات وین به‌رغم درخواست‌های مکرر اروپایی‌ جهت از سرگیری آن برای احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد که راه مذاکره با جمهوری اسلامی برای همیشه باز نخواهد ماند.

وزیر خارجه فرانسه شنبه، 2 اکتبر، تاکید کرد که ادامه نقض تعهدات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی بازگشت آن به میز مذاکرات وین را دشوار و پیچیده می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت که مذاکرات منطقه‌ای با جمهوری اسلامی باید شامل فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی باشد.

به گفته وزارت خارجه فرانسه، پاریس دو روز پیش از چین دعوت کرد، از جمهوری اسلامی بخواهد تا به سرعت به مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته‌ای بازگردد.

العربیه نوشت؛ آن کلر لوگاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک کنفرانس ویدئویی گفت: «ما روی چین حساب می‌کنیم که از استدلال‌های قانع کننده‌ خود برای گفت‌وگوی خصوصی با جمهوری اسلامی استفاده کند.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که بازگشت «بدون تأخیر» به مذاکراتی که از ماه ژوئن گذشته به حالت تعلیق درآمده، تنها راهی است که با منافع مشترک ما سازگار است.

او این اظهارات را در پاسخ به این سوال، که پکن که دارای روابط بسیار نزدیک با جمهوری اسلامی است آیا در این میان نقش سازنده‌ای ایفا خواهد کرد، مطرح کرده است.