«داونی جونیور» تاثیرگذارترین سینماگر جهان از نگاه «فوربس»

0
143

نشریه اقتصادی فوربس در فهرست جدید از 100 چهره تاثیرگذار و قدرتمند جهان در میان افراد مشهور، نام «رابرت داونی جونیور» را به عنوان تاثیرگذارترین چهره سینمایی هنر هفتم معرفی کرده است.

 این نشریه اقتصادی که هر سال فهرستی از 100 چهره تاثیرگذار از میان افراد مشهور را بر اساس میزان درآمد و محبوبیت منتشر می‌کند، امسال «رابرت داونی جونیور» را در مکان دهم این فهرست جای داده است که بالاترین رتبه در میان فعالان عرصه سینما است.

«داونی جونیور» متولد چهارم اوریل 1965 بازیگری را از سن پنج سالگی و در فیلم «برکه» ساخته پدرش آغاز کرد و در سال 1992 برای ایفای نقش «چارلی چاپلین»، کمدین معروف تاریخ سینما در فیلم «چاپلین»، نامزد کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

این بازیگر 49 ساله با درآمد سالانه 75 میلیون دلار تا کنون در فیلم‌های پرفروشی چون مجموعه فیلم‌های «مرد آهنی»، «انتقام جویان»، «شرلوک هولمز» و «زودیاک» نقش‌آفرینی کرده است.

به گزارش رویترز، در این فهرست «استیون اسپیلبرگ» با درآمد سالانه 100 میلیون دلار در مکان یازدهم، «جنیفر لاورنس» با 34 میلیون دلار در سال در مکان دوازدهم، «دواین جانسون» (52 میلیون دلار) در مکان بیست و سوم، «لئوناردو دی‌کاپریو» (39 میلیون دلار) در مکان پنجاه و دوم و «ماتئو مک کانوی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگرمرد امسال در جایگاه پنجاه و سوم قرار گرفته است.

از دیگر سینماگران حاضر در این فهرست می‌توان به «جی.جی آبرام»، «آنجلینا جولی»، «کوین اسپیی»، «ویل اسمیت»، «امی آدامز»، «ست مک فارلن»، «برایان کرانستون»»، «بن افلک»، «هیو جکمن»، «ویل اسمیت»، «ساندرا بولاک»، «اسکارلت یوهانسون»، «مریل استریپ»، «کامرون دیاز»، «ناتالی پورتمن»، «پیتر جکسون» و «ون دیزل» اشاره کرد.

به گزارش ایسنا؛ در این فهرست «بیانسه»، خواننده معروف آمریکایی با درآمد سالیانه 115 میلیون دلار در جایگاه اول قرار گرفته است و «لبرون جیمز» بسکتبالبست آمریکایی در جایگاه دوم قرار دارد.