خبرهایی از فرار سخنگوی حزب‌الله عراق پس از صدور حکم بازداشتش از سوی مقام‌های قضایی

0
117

در اوج‌گیری مجدد بحران میان دولت عراق به رهبری مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور و شبه نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، مقام‌های قضایی عراق حکم بازداشت «ابوعلی العسکری»، سخنگوی نظامی شبه نظامیان حزب الله عراق را صادر کردند.

برخی منابع عراقی از فرار ابوعلی العسکری به خارج از این کشور پس از صدور حکم بازداشت او از سوی مقامات قضایی این کشور خبر دادند. منابع مذکور می‌گویند، العسکری از ترس بازداشت به خارج از عراق فرار کرده است.

حکم بازداشت سخنگوی حزب الله عراق که از نظر ایالات متحده آمریکا یک سازمان تروریستی تلقی می‌شود، پس از آن صادر شد که العسکری در بیانیه‌ای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را «خیانتکار» توصیف کرده و با تهدید مستقم او گفت، «اطلاعات آمریکا» نمی‌تواند از تو را در برابر شبه‌نظامیان محافظت کند.

در همین حال یک منبع قضایی عراقی گفت، دادگستری این کشور حکم بازداشت برای 4 شخصیت‎ نظامی و غیرنظامی که در اقدام موشک پرانی به ساختمان‎های دیپلماتیک و نظامی در بغداد و سایر استان‎ها دست داشتند، را صادر کرده است.

یک منبع امنیتی اظهار داشت که افرادی که در شلیک به ساختمان‌های دیپلماتیک دست داشتند، 3 نفر بودند. برخی از آنها از اعضای گروه حزب الله عراق مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، و شخصیت غیرنظامی دیگری که با ابوعلی العسکری سخنگوی این گروه تروریستی رابطه دارد.

با ادامه تنش بین دولت الکاظمی و شبه نظامیان حزب الله عراق و عصائب اهل الحق دو گروهی که نام آنها از سوی ایالات متحده در فهرست گروه‌های تروریستی درج شده‌ است، نخست وزیر عراق فرستاده ویژه‌ای را به ایران فرستاد تا از مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی، بخواهد دست نشاندگان خود در خاک عراق را از اقدامات متهورانه و تهدیدآمیز علیه نخست وزیر عراق برحذر دارند.

طبق این گزارش مضمون پیام فرستاده ویژه بغداد به رژیم جمهوری اسلامی، این است که «کاسه صبر دولت عراق از اقدامات شبه نظامیان مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، لبریز شده است».

العربیه نوشت؛ الکاظمی، ابوجهاد الهاشمی، از شخصیت‌های نزدیک به او که با مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی، نیز رابطه خوبی دارد را به تهران فرستاد تا با مقامات ارشد رژیم جمهوری اسلامی در باره اقدامات عصائب اهل حق و حزب الله عراق مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، صحبت کرده و آخرین هشدار را بدهد.