خانواده مصطفي دانشجو: مسوول عوارض جسمى مصطفى، مسوولان قضايي هستند

0
194

مصطفی دانشجو وکیل زندانی دراویش گنابادی، که بیش از دو هفته است که خانواده وی برای گوشزد عوارض وخیم ناشی از عفونت ریه وی به مسئولین در تلاش هستند، صبح روزسه شنبه برای ساعاتی به بیمارستان منتقل اما بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد.

به گزارش به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان ار مجذوبان نور؛ مصطفی دانشجو، فعال حقوق دراویش و وکیل دادگستری، ظهر روزسه شنبه در حالی به بیمارستان مرکز قلب تهران منتقل شد که وقت معاینات پزشکی مرتبط با مشکل ریوی و عفونت دستگاه تنفسی وی از بیمارستان دیگری گرفته شده بود و معاینات پزشک قلب نیز جز توصیه به مراجعه فوری به پزشک متخصص ریه، اقدامی درمانی دیگری در پی نداشت.

مسئولین قضایی پس از گذشت ۲ هفته از وخیم شدن وضعیت عفونت ریه و توصیه اکید پزشک بهداری زندان، در برگه اعزام این درویش گنابادی تاکید کرده‌اند که صرفا جهت معاینه سرپایی اعزام صورت گیرد.

خانوادهٔ این درویش زندانی به مجذوبان نور گفتند: بدون شک مسئولین قضایی که با وجود دریافت گزارشات متعدد از طرف پزشک بهداری زندان باز هم نسبت به وضعیت وخیم این زندانی، بی‌توجهند، باید نسبت به پیامد‌های جسمی تاخیر در درمان، پاسخگو باشند.

آقای دانشجو که به حکم قاضی صلواتی هفت سال و نیم زندان محکوم شده است با وجود بیماری آسم شدید، هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در یک اتاق ۲۵ نفره با سقفی کوتاه و بدون تهویه محبوس است.