حمله مرگبار به دفتر نشریه “شارلی هبدو” در پاریس؛ به همراه تصاویر

0
433

در حمله مرگبار به دفتر هفته نامه “شارلی هبدو” Charlie Hebdo در پاریس، دست کم ١٢ نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند. فرانسوا هولاند در سخنانی در محل وقوع حادثه تمامی شهروندان این کشور را به “وحدت و انسجام ملی” دعوت نمود.

به گزارش منابع امنیتی، مردان مسلح در ساعت ١١ و ٣٠ دقیقه صبح (به وقت محلی) با حمله به دفتر هفته نامه “شارلی هبدو” در پاریس تعدادی از افراد حاضر در ساختمان این هفته نامه را به گلوله بستند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد دو تن از قربانیان این حادثه مرگبار از نیروهای پلیس فرانسه بودند.

resized_26333_382نام ۴ تن از کاریکاتوریستهای فعال در این هفته نامه، “کابو”، “شارب”، “تینیوس” و “ولینسکی” در میان کشته شدگان این حادثه اعلام شده است.

بر پایه گزارش شاهدان عینی، احتمال دارد تعداد قربانیان این حادثه تیراندازی بیش از تعداد اعلام شده، باشد.

عاملان این حمله مرگبار به سلاح‌های “کلاشنیکف” و “آر پی جی ٧” مجهز بودند.

یکی از شاهدان عینی گفته است، حمله کنندگان به دفتر نشریه شارلی هبدو، فریاد “انتقام پیامبر گرفته شد”، سردادند.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد: رئیس جمهوری فرانسه، فرانسوا هولاند در محل حادثه حاضر شد.

resized_26332_961

هفته نامه “شارلی هبدو” در سال ٢٠٠٦ بر روی جلد یک ویژه نامه، اقدام به چاپ کاریکاتوری از “محمد”، پیامبر اسلام از کاریکاتوریست دانمارکی نمود.

این اقدام “شارلی هبدو” موجی از خشم در میان مسلمانان برانگیخت و یک سال بعد مدیران این نشریه، بدلیل اقامه دعوی از سوی “مسجد بزرگ مسلمانان در پاریس” در دادگاه حاضر شدند.

 روجلد یکی از شماره های اخیر شارلی ابدو که در آن پیامبر اسلام به زمان حاضر بازگشته اما توسط یکی از اعضای داعش به جرم کفر در حال سر بریده شدن است
روجلد یکی از شماره های اخیر شارلی ابدو که در آن پیامبر اسلام به زمان حاضر بازگشته اما توسط یکی از اعضای داعش به جرم کفر در حال سر بریده شدن است

دفتر هفته نامه شارلی هبدو، در سال ٢٠١١، پس از آنکه عکس روی جلد این هفته نامه را به چاپ کاریکاتوری از “محمد” اختصاص داد مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

پس از آن در سال ٢٠١٢، این هفته نامه با چاپ کاریکاتوری دیگر از “محمد”، پیامبر اسلام، همزمان با تظاهرات جهانی علیه فیلم ضد اسلامی “بیگناهی مسلمانان”، موجی از خشم را در میان مسلمانان ساکن فرانسه برانگیخت.

* Charlie Hebdo