حمله شدید ترامپ و شاه عربستان به جمهوری اسلامی

0
287

ملک سلمان، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشستی که با حضور رهبران ۴۰ کشور مسلمان در ریاض برگزار شد، به شدت جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار دادند.

پادشاه عربستان در سخنان خود ازجمهوری اسلامی به عنوان “طلایه‌دار تروریسم” نام برد و گفت: “مسئولیت ما در مقابل خدا، مردم مان و کل جهان این است که با اتحاد خود با نیروهای شیطانی و افراط گرایی مقابله کنیم.”

ملک سلمان ایران را به صدورافراط گرایی اسلامی به جهان متهم کرد.

پادشاه عربستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: “رژیم جمهوری اسلامی از زمان انقلاب خمینی در سال ۱۹۷۹ به طلایه‌دارتروریسم جهانی بدل شده است.

دونالد ترامپ هم در سخنرانی خود در این نشست گفت: “می‌خواهم درباره جمهوری اسلامی صحبت کنم که مسئول بی‌ثباتی درمنطقه بوده جمهوری اسلامی به تروریست‌ها آموزش می‌دهد. دهه‌ها هست که جمهوری اسلامی آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور کرده است.”

به گزارش بی بی سی؛ آقای ترامپ افزود: “این کشور خواستار نابودی اسرائیل است. جمهوری اسلامی خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است. در سوریه شاهد آن هستیم. بزرگترین قربانیان رژیم ایران، خود مردم ایران هستند. مردم ایران به خاطر حمایت رژیم جمهوری اسلامی از افراط گرایی دچار زحمت شده اند. همه باید کمک کنند تا جمهوری اسلامی منزوی شود.”