حملات هوایی اسرائیل به انبار تسلیحات نظامی جمهوری اسلامی در حومه دمشق

0
165

اسرائیل، شامگاه چهارشنبه 7 آوریل 2021، در حملاتی هوایی تعدادی از مواضع از جمله انبار تسلیحات نظامی متعلق به نیروهای جمهوری اسلامی را در حومه دمشق، پایتخت سوریه، منهدم کرد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، شامگاه چهارشنبه، در حملات هوایی اسرائیل تعدادی از مواضع و انبار تسلیحات نظامی متعلق به نیروهای جمهوری اسلامی در نزدیکی دمشق هدف قرار گرفته و منهدم شد.

از طرفی رسانه‌های وابسته به رژیم سوریه، اعلام کردند که سامانه دفاع هوایی سوریه به حملات هوایی اسرائیل در آسمان دمشق، واکنش نشان داده و تعدادی از موشک‌های اسرائیلی را سرنگون کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اعلام کرد که این حملات هوایی منجر به اصابت و مجروح شدن 4 سرباز و وارد آمدن برخی خسارت‌های مادی شد.

اسرائیل همواره اهداف جمهوری اسلامی را در سوریه و خارج از آن هدف حمله قرار می‌دهد و در این راستا کشتی ساویز متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در دریای سرخ هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

العربیه نوشت؛ از سویی گروه‌های مسلح مورد حمایت جمهوری اسلامی بر مناطق گسترده‌ای از شرق، جنوب و شمال غرب سوریه و بسیاری از دیگر مناطق در حومه دمشق کنترل دارند. این نیروها همچنین بر مناطق مرزی میان لبنان و سوریه نیز تسلط دارند.