حسین فدایی به هاشمی رفسنجانی: توبه نکنید٬ به سرنوشت منتظری دچار می‌شوید

0
185

حسین فدایی مؤسس و دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نامه‌ای از هاشمی رفسنجانی خواست «توبه» کرده و «فتنه‌گری» نکند که در غیر این صورت به سرنوشت حسینعلی منتظری دچار خواهد شد.
فدایی این نامه مهم و طولانی را به مناسبت سالگرد «۹ دی» خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشته است.
به گزارش دیگربان، مهم‌ترین گزاره‌های این نامه فدایی خطاب به هاشمی رفسنجانی:
● آنچه برای ما غم‌انگیز‌تر بود اصرار بیش‌ از حد شما -علیرغم نظر حضرت امام خمینی- بر پذیرش قطعنامه ۵۸۹ بود.
● مسئله پراهمیت این است که برای تحقق نظرتان در فرماندهان {جنگ} ایجاد تردید کردید. «خط تردید» بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک شما بود که برای به راه انداختن آن تلاش کردید.
● سوگوارانه باید عرض کنم که در دوران دولت جنابعالی فرصت‌های زیادی از دست رفت.
● در دوران شما فکر و فعالیت اقتصادی غلط آن‌چنان حاکم شد که در شهرداری هر کاری امکان‌پذیر شد؛ البته به قول معروف «قیمت آن متفاوت بود.»

● دستگاه اطلاعاتی {در دوران شما} که باید چشم نظام و دیده‌بان آن برای رصد کجی‌ها باشد وارد عرصه‌های اقتصادی فاسد شد و علیرغم نظر رهبر معظم انقلاب به کارش ادامه داد و شما حمایت می‌کردید.
● در انتخابات دوم خرداد، در حالی که همه و از جمله شخص آقای ناطق انتظار داشتند از وی حمایت کنید، با کمال تعجب شما همسو با جریان موسوم به چپ در نماز جمعه سناریوی تردید و احتمال تقلب را تقویت کردید.
● در انتخابات ۷۶ بود که خیلی‌ها میزان وفاداری شما به نزدیک‌ترین دوستانتان –از جمله آقای ناطق- را فهمیدند و‌ای کاش آقای ناطق نیز همین حقیقت را درک می‌کرد.
● دیدگاه شما با دیدگاه حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری زاویه دارد و این موجب گسست فکری در نظام می‌شود.
● سال ۱۳۸۴ متوجه شدید مقام معظم رهبری مصلحت شما را در آمدن به عرصه انتخابات ندیدند٬ ولی تصمیم گرفتید که وارد رقابت شوید.
● از مرحله دوم انتخابات سال ۸۴ همه‌ ضدانقلاب و مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها و امثالهم از شما حمایت کردند و دوقطبی احمدی‌نژاد و هاشمی رقم خورد که طبعاً نتیجه کار برای هر انسان منصفی معلوم بود.
● شما {پس از سال ۸۴} کینه‌ حزب‌الله به دل گرفتید و همه را با احمدی‌نژاد یکی فرض کردید که حتماً اشتباه کردید.
● بسیاری از بزرگان که از حضرت‌عالی حمایت می‌کنند نه به این دلیل است که در شما اشکال نمی‌بینند بلکه برای بازدارندگی از شکل‌گیری منتظری دیگری هستند.
● دردمندانه عرض می‌کنیم که در همه‌ صحنه‌های آشکار و پنهان فتنه جای پای بستگان و نزدیکان آقای هاشمی به چشم می‌خورد.
● {در حوادث سال ۸۸} نه شما و نه خاتمی و نه آقای سیدحسن به دهن میرحسین نزدید و در این ماجرا شریکید.
● داستان فشارهای شما به قوه قضائیه و تلاش برای تبرئه مهدی و… اگر روزی برملا شود چه برای شما می‌ماند؟
● دردمندانه عرض می‌کنم نتیجه و آثار مواضع و اقدامات شما منجر به خیانت به انقلاب و ملت ایران می‌شود. چرا باید شما مطلبی را بیان کنید که خوراک و استناد رسانهٔ بیگانه و دشمنان اسلام شود؟
● وقتی به یاد آقای منتظری می‌افتم سرنوشت مشترکی در ذهنم تداعی می‌کند. متاسفانه واقعیت امر این است که شما تا جایگاه فردی که رهبری یک گروه سیاسی قدرت‌طلب را به‌دست گرفته، افول کرده‌اید.
● چطور ممکن است رئیس مجلس خبرگان برای «آلترناتیو ولایت فقیه» برنامه‌ریزی کند؟ نگاه شما به مقوله «آلترناتیو نظام ولایی» تنها به همین سخن ختم نمی‌شود.
● مع‌الأسف باید گفت خاطرات و اظهارات شگفت‌آور و جنجالی شما،‌گاه در سطح بین‌المللی نیز برای جمهوری اسلامی ایران هزینه‌زا بوده است.
● هنوز فرصت باقی است. به پاس خدمات و مجاهداتی که داشته‌اید خواهش می‌کنم بروید و پیام‌های تاریخی حضرت امام خمینی در رابطه با آقای منتظری را مطالعه کنید.
● در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی و حضرات معصومین توبه کنید و در پیشگاه ملت ایران مواضع خود را اصلاح کنید و به قطار این انقلاب برگردید.
● اگر چنین نکنید، خدایی ناکرده آتش فتنه‌ای که از اظهارات و اقدامات و مواضعتان بوجود آوردید، اول دامان خود شما را خواهد گرفت و طبیعتاً هر گونه توقعی بی‌معناست.