جنیفر لارنس پرسودترین بازیگر هالیوود در سال ۲۰۱۴

0
350

فهرست مجله فوربس از بازیگران نقش اصلی پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سال ۲۰۱۴ از صدرنشینی جنیفر لارنس حکایت دارد. کریس پرات و اسکارلت جوهانسن در جایگاه‌های بعدی این فهرست نشسته‌اند.

 جنیفر لارنس عنوان سودآورترین بازیگر سال 2014 را به خود اختصاص داد. مجله فوربس با استناد به آمارهای فروش فیلم‌های سینمایی سایت اینترنتی BoxOfficeMojo اعلام کرد که این بازیگر 24 ساله آمریکایی بیشترین میزان فروش فیلم در سال 2014 را داشته است. کریس پرات، اسکارلت جوهانسن و مارک والبرگ بازیگران مرد و زن دیگری هستند که نام آنها به ترتیب در این فهرست پس از جنیفر لارنس آمده است.

سه روز پیش فوربس فهرستی از بازیگران آثار هالیوودی ارائه داده بود که بدترین میزان بازگشت سرمایه را برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران خود داشته‌اند و در آن فهرست، آدام سندلر به‌عنوان بی‌خاصیت‌ترین بازیگر فیلم‌های پرهزینه و به‌دنبال او، جانی دپ معرفی شده بود.

به‌ گزارش فرهنگی آنا، فهرست 10 بازیگر سودآور هالیوود به نوشته نشریه فوربس، به شرح ذیل است:

1- جنیفر لارنس با دو فیلم «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» و «مردان مجهول: روزهای گذشته آینده» در مجموع 1.4 میلیارد دلار فروش جهانی داشته است. (اکران «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» هنوز ادامه دارد و این فیلم که در آمریکا به هفته پنجم اکران رسیده، همچنان پرفروش است.)

2- کریس پرات، بازیگر «نگهبانان کهکشان» وصداپیشه «فیلم لگو» در مجموع با این دوفیلم 1.2 میلیارد دلار فروش داشته است.

3- اسکارلت جوهانسن با سه فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، «لوسی» و «زیر پوست» به فروش جهانی 1.18 میلیون دلار رسیده است.

4- مارک والبرگ با «دگرگون‌شونده‌ها: عصر انقراض» به حدود 1 میلیارد دلار فروش جهانی رسیده و فیلم «قمارباز» او (بر اساس داستانی از فیودور داستایفسکی) که از روز پنجشنبه به روی پرده رفته در سه روز گذشته نزدیک به 5 میلیون دلار فروش داشته است.

5- کریس اوانز، بازیگر «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «برف‌شکن» 801 میلیون دلار فروش جهانی داشته است.

6- اما استون که جمع فروش «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز»، «جادو در مهتاب» و «مرد پرنده» با بازی او امسال به 764 میلیون دلار رسیده است.

7- آنجلینا جولی (نه به عنوان کارگردان «ناشکسته» که در هفته گذشته اکران گرفته) در مقام بازیگر «شیطان‌صفت» که پرفروش‌ترین فیلم با بازی او تا این زمان بوده، به فروش جهانی 758 میلیون دلار رسیده است.

8 تا 10- جیمز مک‌آوی، مایکل فاسبندر و هیو جکمن بازیگران «مردان مجهول: روزهای گذشته آینده» که گاه در فیلم‌های پرفروش و پر خرج بازی می‌کنند و گاه در آثار هنری و مستقل ظاهر می شوند، با اینفیلم 746 میلیون دلار فروش داشته‌اند و علاوه بر آن، مک آوی فیلم «ناپدید شدن الئنور ریگبی» و فاسبندر فیلم «فرانک» را بر پرده داشته است که اندکی بر رقم فروش فیلم‌های آنها می‌افزایند.