جمهوری اسلامی باید بین شروط غیرهسته‌ای و توافق احیای برجام دست به انتخاب بزند 

0
200

در حالی مقامات اروپایی نسبت به از سرگیری قریب الوقوع گفتگوهای احیای برجام ابراز امیدواری کرده‌اند ایالات متحده می‌گوید که توافق در این مذاکرات همچنان دور از دسترس است.

این ابراز تردید درحالی از سوی واشنگتن مطرح شده است که اتحادیه اروپا پس از بازگشت انریکه مورا، مذاکره کننده خود از تهران نسبت به روند پیش روی مذاکرات ابراز خوشبینی کرده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که جمهوری اسلامی باید برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تصمیم نهایی را اتهاذ کند.

این مسئول آمریکایی که نامی از وی برده نشده تصریح کرد: «جمهوری اسلامی باید مشخص کند که آیا قصد دارد همچنان بر شروط غیرهسته‌ای اصرار بورزد یا در پی دستیابی سریع به توافق است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما و شرکایمان مدت زیادی است که آماده‌ایم و اکنون توپ در زمین جمهوری اسلامی است.»

یورونیوز نوشت؛ وی سپس با تشکر از انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام و تیم‌ تحت هدایت وی برای تلاش‌های صورت گرفته در وین تاکید کرد که واشنگتن مشتاقانه منتظر ملاقات و گفتگوهای دقیق با آنها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پایان اینگونه نسبت به دستیابی به نتیجه‌ای مشخص در گفتگوهای پیش رو ابراز تردید کرد: «با توجه به آنچه می‌شود، در این مرحله توافق دور از دسترس است.»