«جلاد داعش» وعده بازگشت به بریتانیا و قتل «کفار» داد

0
675

پس از غیبت بیش از 7 ماه، محمد اموازی، معروف به «جون» یا «جلاد داعش» بار دیگر ظاهر شد و در ویدیویی که سایت روزنامه «دیلی میل» پخش کرد، وعده داد به بریتانیا بازگردد و جنایت های بیشتری از سر بریدن ها را در این کشور مرتکب شود.

 ویدیویی که مدت آن یک دقیقه و 17 ثانیه می باشد، تقریبا دو ماه پیش، در نزدیکی دیر الزور در جنوب شرق سوریه ضبط شده است. در این ویدیو «جون» برای اولین بار بدون نقاب صورت ظاهر شد و تهدید کرد :« به سر بریدن ادامه خواهم داد… به سرزمینم به همراه رهبر خلافت جهت قتل کفار باز خواهم گشت.»

در این ویدیو، که گمان می رود با دوربین موبایل ضبط شده، علاوه بر «جلاد داعش» دو نفر دیگر از اعضای این گروه نشان داده می شوند. «جون» پس از اینکه با دست خود، سر کینجی جوتو، روزنامه نگار ژاپنی را برید، برای ماهها پنهان ماند.

بر اساس گزارش دیلی میل، این ویدیو به صورت کاملا محرمانه، توسط یکی از عناصر ارتش آزاد سوریه، به شخصی با نام ابو راشد در شهر حلب رسانده شد. ابو راشد نیز به نوبه خود، آن را به یک گروه مبارزه با تروریسم در بلغارستان تحویل داد.

کارشناسان، با مقایسه تصاویر سابق «اموازی» یا جون و این ویدیو، گفته اند که تصاویر جدید مربوط به « جلاد داعش» است. هر چند که برخی گزارش های غربی می گوید جون، به لیبی فرار کرده چرا که گروه داعش به دنبال کشتن وی است.

اموازی یا جون، 27 ساله سن دارد، در کویت متولد شد و هنگامی که تنها چهار سال داشت، به بریتانیا مهاجرت کرد.

به گزارش العربیه، به نقل از روزنامه دیلی میل، وی به دلیل اعدام جمس فولی آمریکایی در سوریه تحت تعقیب واشنگتن قرار گرفته است. آمریکا گفته که برای دریافت اطلاعاتی درباره مکان جون، 6 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.