جایزه “آزادی فرهنگی” به گلشیفته فراهانی و زهرا امیرابراهیمی داده شد

0
612

“انجمن دیوان” در هامبورگ جایزه‌ای به نام “آزادی فرهنگی” را به ایرانیانی اهدا می‌کند که فعالیت‌های هنری/ فرهنگی‌شان در ایران برای آنها پیامد سختی داشته ولی توانسته‌اند در مهاجرت نیز راه خود را ادامه دهند.

انجمن فرهنگی دیوان در هامبورگ جایزه‌‌ای را به مهاجران ایرانی می‌دهد که با فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود هم الگویی برای سایر مهاجران هستند و هم توانسته‌اند علیرغم مهاجرت و تحمل مشکلات بسیار دوباره بلند شوند و فعالیت‌های خود را در غربت ادامه دهند.

امسال روز چهارم فروردین (۲۴ مارس) این جایزه طی مراسمی به گلشیفته فراهانی بازیگر سینما و خواننده و زهرا امیر ابراهیمی، بازیگر و عکاس ایرانی ساکن فرانسه اهدا شد.

محمد فرخ‌منش، عضو انجمن فرهنگی دیوان در هامبورگ و برگزار کننده این مراسم در این گفت‌وگو می‌گوید: «این دو نفر در اوج و نهایت فعالیت و موفقیتی که به عنوان یک زن در ایران داشتند، مجبور شدند وطن‌شان را ترک کنند و به خارج از کشور بیایند. به نظر من دوباره بلند شدن یک هنرمند که مجبور به مهاجرت می‌شود، کار خیلی سختی است.»

به گزارش دویچه وله؛ این جایزه از سال گذشته اهدا می‌شود و اولین کسی که آن را به خود اختصاص داد هادی تهرانی، معمار و طراح سرشناس ایرانی ساکن هامبورگ بود.