تلاش جمهوری اسلامی برای بقاء

0
230

برخی منابع آگاه از روند مذاکرات جمهوری اسلامی با طرف‌های توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ وین از ملاقات میان علی باقری، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با انریکه مورا، هماهنگ کننده اروپایی گفتگوهای برجام خبر دادند.

استفانی لیختن‌اشتاین، یک خبرنگار اروپایی مستقر در اتریش با انتشار توییتی اعلام کرد که آقایان باقری و مورا قرار است شامگاه سه‌شنبه و همچنین طی روز چهارشنبه در دوحه با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به ادعای این خبرنگار فعال در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی، گفتگوها میان دو طرف عمدتاً بر محور «حمایت نظامی جمهوری اسلامی از روسیه در جنگ با اوکراین، پرونده هسته‌ای و سرنوشت بازداشت شدگان توسط جمهوری اسلامی متمرکز است.»

این خبرنگار اروپایی با استناد به اطلاعاتی که از منابع خود دریافت کرده از این نشست به عنوان «تلاش دیگری برای کمک به کاهش تنش» یاد کرده است.

یورونیوز نوشت؛ وی همچنین به این نکته اشاره کرده که دو مسئول جمهوری اسلامی و اروپایی مذاکرات برجامی در جریان گفتگوهای پیشین در وین تعامل خوبی با یکدیگر داشته و کانال‌های ارتباطی به ویژه از طریق ملاقات‌های شخصی را باز نگه داشته‌اند.

گزارش‌ها در خصوص ملاقات علی باقری، مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی با انریکه مورا در حالی منتشر می‌شود که باقری هفته گذشته با انتشار توییتی از رایزنی با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله دیپلمات‌های آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی در خصوص طیفی متنوع از موضوعات از جمله خبر داده بود.